Home
Komentari
Kulturna politika
Ekonomska politika
Debate
Prikazi
Hronika
Polemike
Prenosimo
 
 
Impresum
Pretplata
Kontakt
Oglašavanje
Novi broj
Prošli brojevi
Posebna izdanja
NSPM Analize
Linkovi
Debate:
Kosovo i Metohija
Srbija i Crna Gora
Srbija i NATO
Srbija među ustavima
Crkva i politika
Kuda ide Srbija?
Svet nakon 11. septembra
Istina i pomirenje na ex-YU prostoru
   
  Komentari:
Politički život
Kolumne Đ. Vukadinovića i S. Antonića
Kulturna politika
Ekonomska politika
Polemike
BiH - deset godina posle Dejtona
Savremeni svet
   
  Pregledi:
Prenosimo
Prikazi
Hronika
Ankete
   
 

DEBATA

Srbija i Crna Gora

 

 

Vukašin Vanja Račić

„Zar i ti sine Brute”

REAGOVANJE NA TEKST RAJA VOJINOVIĆA

Bez bojazni da ćete mi zamjeriti, jer ste dio projekta koji ima za cilj da ubijedi građane Crne Gore da njena istorija počinje 21. maja 2006. godine, bez jeftine, populističke priče, bez patetike(oružje SNS-a), u nekoliko rečenica ću objasniti pogubnost politike tzv. Srpske liste za Crnogorce (teritorijalno), odnosno Srbe. Počeću baš vašom izjavom. Rekli ste:

„Razlika je, takođe u sadržaju ova dva pojma, jer mi Srbi smo po teritorijalnoj pripadnosti Crnogorci, kao što su to bili naši i njihovi preci, a Crnogorci su po nacionalnoj pripadnosti Crnogorci, od kojih veliki broj njih pod pojmom Crnogorac podrazumijeva antisrpstvo.”

Poštovani gospodine Vojinoviću ova rečenica u sebi sadrži jednu veliku neistinu. Kažete da veliki broj Crnogoraca pod tim pojmom podrazumijeva antisrpstvo. Kako onda objašnjavate činjenicu da je ogromna većina pravoslavnog stanovništa na referendumu glasala za zajedničku državu. Samo 21% ljudi u Crnoj Gori govori nepostojećim crnogorskim jezikom. Uzmtie procenat Muslimana, odnosno Bošnjaka u Crnoj gori i uzmite procenat ljudi koji govori bošnjačkim jezikom. Isto to uradite i sa Hrvatima i Romima. Doćićete da činjenice da nepostojećim crnogorskim jezikom govor manje od 10% pravoslavaca. Taj dio stanovništva NS je davno označila kao Dukljane, odnosno kao bolesnu društvenu gupu, sličnu pedofilima npr.

Pitanje crkve

Vama je, naravno, poznato da su upravo jezik i crkva temelj nacionalnog identiteta Crnogoraca, odnosno Srba. Zbog toga je neshvatljivo zašto se odričete tih ljudi i podržavate projekat “crvenog” DPS-a, odnosno dajete mu legitimitet. Iz ovoga slijedi da Vaš odgovor na pitanje gospodina Radovića: “Po čemu se razlikuju Želidrag i Snežana Nikčević?” , nije zasnovan na realnoj ili aktuelnoj situaciji u Crnoj Gori, već na Vašem paranoičnom poimanju crnogorske svakodnevnice. Vi, nažalost, poistovjećujete narod sa vlašću, a to nije normalno. Stav da će se jezik i crkva sami odbraniti, prilično je naivan. Mitropolit je jedan od najobrazovanijih ljudi na Balkanu i veliki filozof. Površno tumačite njegove riječi. Poenta onog što on kaže je vjera u narod i njegovu sposobnost da razlikuje Boga od đavola. A to je, kao što vidite, priča NS-a. Uporno vam objašnjavamo da je dukljanizam bolest koja se ne širi. Ljudi koji su zaraženi sjede u vlasti. Narod je zdrav. Zbog toga kulturno nasleđe ne smijemo prepustiti ovoj izopačenoj grupici. Tačno je da je stvaranje nacionalnog identiteta istorijski proces. Zbog toga i ja pitam kada su to Srbi i Crnogorci postali dva naroda? Znam da znate da ste stric i Vi jedno!

Autor je član predsjedništva Kluba mladih Narodne stranke

 

 

 

 

 
 
Copyright by NSPM