Home
Komentari
Kulturna politika
Ekonomska politika
Debate
Prikazi
Hronika
Polemike
Prenosimo
 
 
Impresum
Pretplata
Kontakt
Oglašavanje
Novi broj
Prošli brojevi
Posebna izdanja
NSPM Analize
Linkovi
Debate:
Kosovo i Metohija
Srbija i Crna Gora
Srbija i NATO
Srbija među ustavima
Crkva i politika
Kuda ide Srbija?
Svet nakon 11. septembra
Istina i pomirenje na ex-YU prostoru
   
  Komentari:
Politički život
Kolumne Đ. Vukadinovića i S. Antonića
Kulturna politika
Ekonomska politika
Polemike
BiH - deset godina posle Dejtona
Savremeni svet
   
  Pregledi:
Prenosimo
Prikazi
Hronika
Ankete
   
 

KOMENTARI

Politički život

 

 

 

Komentari na tekst Đorđa Vukadinovića

„NESVRSTANA” SRBIJA

pragmatist, 18/08/2008, 22:19

Prvo sacekati presudu-misljenje MSP-a u Hagu, na preporuku-molbu UN, pa onda pametovati. Zasto politicka i medijska elita cuti. Da mozda nastavim sa objasnjenjem? Zasto je u ovom trenutku jos uvek najpametnije, ili, kako vam drago, najelegantnije - cutati. ...

Rusofil, 18/08/2008, 22:32

Strpen spašen. Treba sačekati malo. Rusi su mnogo ozbiljniji igrači nego što mi mislimo. Stavovi o ponašanju Rusije su projekcije Zapadnog (EU/SAD) modela razmišljanja. Problem je u tome što rusi drugačije postavljaju stvari i imaju drugačiju percepciju budućnosti. Ako pogledate ko su bili najveći stratezi u poslednja 2 veka videćete da su to rusi. Ovo što pratimo je mnogo krupnija igra nego što mi možemo da je sagledamo iz naše (žablje) perspektive. Rode (rusi) u bari bolje vide (vide celinu). Tako da je najbolje smiriti strasti i mudro divaniti u tišini.

pera perin, 18/08/2008, 22:38

"zrakomlat" je hrvatska rec za helikopter. ruska odgovarajuca rec je "vertoljot"

Petar , 18/08/2008, 22:43

Gospodin Vukadinovic moze da misli sta hoce o nekim delovima srpske elite, ali ne bi bilo zgoreg da svoje stavove iznosi malo uljudnije (mislim pre svega na termine kao sto su "glupi" i "kvislinzi"). ...

pera perin, 18/08/2008, 22:43

Istina iz pera G=dina Vukadinovica boli! Verujem da ce in ovu istinu kazanu u oci javnost - cutati! ...

dr.agan, 18/08/2008, 22:46

Osnovno je gledati svoj interes. Medjutim, Srbi (srpska elita) nisu umeli poslednjih 100 godina da artikulisu svoje strateske interese (ne umeju ni sada). Zato najvise kvislinga i imamo medju tkzv. elitom - jer ne postoji sistem odgovornosti za cinjenje (pogresno) i necinjenje. I onda imamo pogibiju 1914, ujedinjavanje 1918, natezanje do 1941, 27.mart, genocid, Avnoj - necemo Kralja hocemo Tita, propalu investiciju u bratstvo-jedinstvo, devedesete i onakve odvratne medjusobice, odricanja kontinuiteta Jugoslavije 2000., srljanje u EU danas, odricanje od borbe za Kosovo i ravnopravnost... Tome ne moze biti kraja dok se hrabro ne podvuce crta i medjusobno politicki ne objasnimo - a mislim da nismo jos zreli za to...

Ilarion Ruvarac , 18/08/2008, 23:17

Tekst gosp.Vukadinovica je olicenje:licne elokventnosti,odraz politicke mudrosti i razocarenje onih koji ne "vide kod ociju",a koji ne zele da cuju ono sta okati vide,kako bi "progledali"... Vertujte mi,"neverni", da tamo gde Djordje "cinodejstvuje,patrijas sluze".... Mom duhovnom bratu,od Boga prosim milost, da ga u zdravlju,kako u duhu krepkog odrzi. Na mnogaja ljeta! Ilarion,nepotkupljivi

Marko Draganić, 18/08/2008, 23:23

Hteo sam da oćutim, ali mi se ote iz pera, što bi ono rekao Dostojevski. Tako je čini mi se reagovao i g-din Vukadinović, a tako nije reagovala Velika Rusija. Ona nije oćutala već za dva dana vratila avanturiste tamo gdje im je i mjesto, u mišiju rupu, da jauču i mole za pomoć. Gospodine Vukadinoviću, srpska elita, koju, kao što to činite i vi, svakako treba staviti u navodnike, jer je apsolutno nema u nacionalnom smislu, već samo u vlastoljubivom pogledu, nije kadra da bilo šta ozbiljno učini za vlastiti narod. Da je to tako pokazuju natezanja oko izbora prvog čovjeka prestonice. To je obrazac kako se "politička elita" Srbije ponaša. Zato i ne čudi što nikoga u Srbiji od vladajućih struktura nije ni briga šta to Rusija radi, a stalno je pominju kad govore o potrebi čuvanja vitalnih nacionalnih interesa kroz očuvanje Kosmeta u ustavno-pravnom poretku srbije. Nešto tu nije iskreno. Ili zalaganje da Kosmet ostane u srbiji ili zahtjevi da matjuška Rusija pomogne. Bojim se da u ove obje stvari srpske elitne diplomate nemaju iskren prilaz. Tako se da suditi po potezima koji se povlače.....

Goca Tehnološki višak, 18/08/2008, 23:27

Kada na internetu ukucam "Politika", pojavi se stranica najboljih novina na svetu i kada ugledam Vašu sliku, gospodine Vukadinović izmamite mi nesvesno smešak, a taj smešak mi govori, da ću pročitati nešto što mi srcu "leži", znate onu narodnu "što je babi milo to joj se i snilo". Kako kažete ništa nisu dobili od Amerike i ostalih, za sve što su činili i što rade. Kako ste Vi tako sigurni da nisu ništa dobili. Srbija nije niti su Srbi dobili. Od svega "dobili" smo bombardovanje i "dobili" smo "državu" u državi. Ali ovolika borba za vlast, zar nešto ne govori. A pravo da Vam kažem, sada da daju ne znam šta, Srbija treba da ih odbije, sve, za kaznu za ovoliko maltretiranje za poslednjih 20 godina treba da bude ponovo nesvrstana ili veliki prijatelj sa Rusijom. Treba da ih tuži sudu za dvadesetogodišnje maltretiranje, ugrožavanje ljudskog dostojanstva, za siledžijsko ponašanje, za razbojništvo, za otimačinu, za izazivanje straha, za ubistva, za bolesti kao posledica svega , za trovanje osiromašenim uranijumom i to da odgovaraju po komandnoj odgovornosti, pa da vidimo .... Ovo jeste neprijatno, a neprijatno je zato što je istinito

Dejan, 18/08/2008, 23:49

Šta drugo očekivati od naše političko/medijske elite,pa ja sam se danas sat i po vrteo kolima po gradu ne znajući da je blokiran zbog nekog mitinga, pa mi ne znamo ni šta se ovde dešava, a kamoli u svetu. Ja stvarno ne znam šta je sa ovima na vlasti ili su mnogo slabi ili su skroz poludeli.

r2d3 , 18/08/2008, 23:55

nedovoljan (1)

Alan Ford, 18/08/2008, 23:59

Mudro zboriš Djordje,a gospodja teh. Višak je samo popunila rupice teksta tako da je sada komentar uz intervenciju gđu "teh. višak" perfektan. Inače što se tiče maljutki što obaraju zrakomlate i ostalih "igračaka" od kalašnjikova,mina,zolja itd mi imamo javan demant od prvog čoveka CZ za oružje, da nije prodato ništa Gruzinima i da sve ima crno na belo. Pa kako je onda moguće? Ili je Paraćinski "vatromet" afera sa vojnim magacinima i eksplozijama vešto režirana kao ona u Albaniji 98 sa vojnim magacinima. Što bi rekao Djordje "nije li malo čudno"

Niki , 19/08/2008, 00:01

Goco potpisujem se ispod Vaseg komentara.

miroslav , 19/08/2008, 00:42

Tacno u metu bravo Vukadinovicu.

Tanja , 19/08/2008, 00:45

BRILIJANTAN članak! Mislim da bi Srbija javno trebala podržati - Južnu Osetiju, i to sa argumentima koje je dao njen predsednik Kokojti u jednom intervjuu: "Narod Južne Osetije, drevni narod sa starom pravoslavnom tradicijom, ispunjen je izuzetno toplim osećanjima prema bratskom srpskom narodu. Naši zajednički koreni potiču još od skitsko-slovenskih vremena. Takođe, naša pozicija određena je i religijsko-kulturnom bliskošću. Južni Osetini nisu separatisti, mi smo uvek bili protiv raspada naše države SSSR. Za razliku od Južne Osetije, kojoj su zakoni SSSR to dozvoljavali u slučaju izlaza Gruzije iz sastava SSSR, proglašenje nezavisnosti Kosova predstavlja nezakoniti korak, jer ni zakoni Jugoslavije, ni zakoni Srbije nisu priznavali takvo pravo Kosovu. Na taj način situacija na KiM se principijelno razlikuje od situacije u Južnoj Osetiji. Ako se već povlače paralele, tada treba reći da u Osetiji savršeno shvataju da je Jugoslavija postala žrtva međunarodne agresije radi njenog uništenja i podele. To je dovelo do bezakonja i nepravde prema srpskom narodu. I Srbi i Osetini brane svoje istorijske zemlje i svoje interese isključivo zakonskim sredstvima, u isto vreme kada se protiv njih primenjuju metode terorizma i genocida. Zbog toga, polazeći od normi međunarodnog prava, mi smo solidarni s borbom Srba za očuvanje njihove države. Ta solidarnost ne javlja se samo u formalnim izjavama. Postoje ljudi, dobrovoljci iz Osetije, koji su se borili zajedno sa Srbima i pored toga što se i kod nas događaju slične stvari, poput Alberta Andijeva. Ponosim se svojim sunarodnikom, koji je štitio u Srbiji naše zajedničke ideale. S velikom pažnjom pratimo šta se događa u Srbiji i teško nas pogađa raskol srpskog društva. Za razliku od Srba, kod nas je potpuna sloga. I nas žele da podele na zapadnjake i patriote, ali glavno je da narod ne izgubi veru u budućnost, svoje nacionalne ideje i ideale."

Haralampije, 19/08/2008, 01:11

Uh, kada bi Srbija imala političku elitu, ili srpski narod dara da je "izglasa" ili .. . Nekako mi mnoga "ponašanja" i delovanja ili više nedelovanja tzv. srpske političke elite liče na dileme Buridanovog magarca nego na osmišljeno i plansko delovanje. To "trčanje" za EU i SAD (od kojih ništa dobroga da nam se desi), često liči na ponašanje zaljubljenih, mladih, neiskusnih, koji vođeni slepom, velikom ljubavlju, izazivaju bahatost, ismijavanje, nova odbijanja i nova poniženja od onoga kome je ta ljubav upućena. Ima i druga krajnost, kada se "nečija ljubav podrazumeva". Možemo govoriti i u političkim kategorijama, na isto ćemo doći. Od ozbiljne države i naroda najmanje što se očekuje je da poštuje saveznike i prijatelje i da od neprijatelja stvara nove prijatelje. Podrazumeva se, prije svega, samopoštovanje.

geo, 19/08/2008, 01:36

Svidja mi se tekst iako ponekad "strce" reci koje su se mogle izbeci ( ne radi se o sustini vec o formi) Treba obratiti paznju na nasu ekonomsku situaciju - kako i kome smo privatizovali i sta bi to znacilo ako bi hteli da budemo "nesvrstani". Vidite i sami da budzet zavisi od priliva stranog kapitala , a odakle on dolazi zna se, a i gospodin Dinkic i Gospodin Djelic bi mogli da nam daju neke korisne informacije. Drugo voleo bih da znam ko je politicka "elita" u nasoj zemlji i zasto se smatra -takvom - inteligencija, sposobnost,...? Bolje je pametno cutati kad vec ne znamo pametno govoriti. Od Zapada smo kredite i sve sto ide uz njih ( prezaduzenost na prvom mestu), od Rusa mozemo da dobijemo energetsku i pliticku podrsku. Treba da budemo neutralni, ali i da znamo sta su nasi koreni - slovenstvo i pravoslavlje.Treba da budemo otvoreni prema svetu i da saradjujemo sa svima koji imaju dobre namere prema nama , bez obzira kakvi su im koreni. E sad, na kraju, da li nam je potrebna "elita" da osmisli strategiju i politiku ove zemlje, a pre svega da definise nacionalni interes? Recnik kaze da je elita odabrani, vrhunski, najistaknutiji krug ljudi u drustvu ili u odredjenom njegovom delu, ali ne kaze nista sta je to politicka "elita" - Srbije.

Sremica, 19/08/2008, 01:50

Au, Đorđe, al' ih plevite!

Vuk Toronto, 19/08/2008, 02:17

Jako mi se sviđa vaše pisanje, ne propuštam vaše članke u Politici. Ovaj članak je sa jedne strane malo grub za vaš stil (nešto vas je pogodilo o čemu možda pročitamo drugi put) ali to mu ne umanjuje istinitost. Ako mogu da dodam da se glupost pomenute „elite” ogleda u nepoznavanju prve lekcije iz bukvara za političare a to je što je zemlja jača i bogatija, i oni su jači i bogatiji da ne pominjem ponosniji. Ovo ih treće ne interesuje, ali bar ovo prvo bi trebalo. I opet se vratimo na osobinu pomenutu u tekstu zvanu nepamet.

mako , 19/08/2008, 02:18

Odlican (5)!Mislim da ovo nije vreme da Srbija cuti. Upravo je vreme da podrzi ruske napore u borbi za postovanje medjunarodnog prava i istih arsina za sve. Rusija je jedina drzava koja u svakoj prilici podseca na bombardovanje Jugoslavije i na nelegalnu nezavisnost KiM. Ovde ispada da se Rusi time ne zalazu i za Srbiju. Pre bih rekla da je Srbija propustila priliku da bude na pravoj strani...

GORAN , 19/08/2008, 02:39

Gruzija-saveznik SAD koja je priznala Kosovo kao nezavisnu državu i vrši pritisak na ostale zemlje da urade to isto,koja nam radi o glavi 20 godina,ratovala protiv nas...itd,na jednoj strani i Rusija koja se bori za Kosmet više od nas,koja nam je pomogla hiljadu puta u našoj istoriji,na drugoj.Na čijoj su strani Srbi?Smešno pitanje.

Milos , 19/08/2008, 03:11

Gosn Vukadinovic epitetima "glupi" i "kvislinzi", koje je podelio medijskoj i politickoj eliti u nasoj zemlji, samo jos jednom pokazuje koliko je "objektivan" i "nepristrasan", i koliko mu "nije tesko palo", sto nije formirana "patriJotska koalicija" u vladi. Pokazuje, takodje, koliko se lagano po recniku, primitivizmu i kratkovidosti (predlaze da podrzimo Ruse u odvajanju pokrajine jedne suverene drzave), priblizava Vjerici Radeti i SRS bolumenti... Uzivam da gledam kako svim "nezavisnim" analiticarima, lagano padaju maske!

Pera, 19/08/2008, 04:31

Goco, i ja se potpisujem ispod vaseg komentara.

ljilja, 19/08/2008, 04:38

Ovaj pasus govori sve. Nista vise ne treba da se kaze: "Verovali, ili ne, ima većih satelita od Srbije i gorih kvislinga od srpske političke i medijske „elite”. Ali teško da ima glupljih. Odnosno, u svim drugim slučajevima „partnerstvo” i „prijateljstvo” sa Amerikom je bar nečim plaćeno, nagrađeno i nadoknađeno. Ostale „saveznike” SAD su, na primer, svojevremeno odbranile od Nemaca i/ili Sovjetskog Saveza, neke, opet, oslobodile od španske ili ruske dominacije, nekima dale državnost, neke, pak, same okupirale, neke ekonomski unapredile ili učinile svojim poreskim rajem. Zato donekle mogu da razumem baltičke zemlje, Poljsku, Bugarsku, Albaniju, Avganistan, Japan, Crnu Goru i sva ona silna ostrvca i i arhipelage po Karibima i Tihom okeanu. Ali ne mogu da razumem Srbiju koju – iako postoje i takva mišljenja – SAD ipak nisu, u punom smislu, ni oslobađale ni okupirale. Za razliku od drugih „partnerstava”, Amerikanci niti Srbiji šta ozbiljno nude, niti srpska elita od Amerikanaca šta posebno traži – sem da u tome što nam čine budu malo nežniji, sporiji i pažljiviji. Pa im se, vidimo, čak ni u tome ne izlazi u susret. Osim ako i jedni i drugi ne smatraju da je upravo instaliranje i odžavanje na vlasti ove i ovakve političke „elite” već samo po sebi dovoljan poklon i nagrada"....svaka cast Vukadinovicu

bora djukic, 19/08/2008, 08:10

da nije Georgija trebalo bi ga izmisliti, ali posto ga imamo ne treba ga uzimati za ozbiljno...evoluirace on, kazem vam, uskoro ce shvatiti da , bar malo, pozitivnog nije na odmet...na svu srecu ima u Politici i drugih tekstova za citanje, na primer, gle slucajnosti, opet je tu izvanredan Ciricev tekst...preporucujem ga cuvenom Georgiju da ga procita, ali bi mogao da malo slusa muziku, na primer, dzez...nisu gusle jedini instrument...

Bojan, 19/08/2008, 08:14

Vaše reči svetle u tmini građanskog fašizma.

Bozidar Cosovc Javorski, 19/08/2008, 08:15

Jos jedan dobar komentar...Samo si Djordje zaboravio da nam kazes gde ti u njima vidis "politicku elitu". Prebih ja rekao da se ovde radi o politickim srednjeskolcima, dece komunizma. Grupa ljudi bez morala i ideje, ali spremne da ucini sve za sopstvene interese i koristoljublje.

Vukmirović, 19/08/2008, 08:16

Auuuuuu, crni Đorđe! Sada ste nastradali, kada se jave oni koji se prepoznaju. Moj prigovor je jedino što se niste osvrnuli na hrvatsko-krajiški sukob, gdje vidim više sličnosti sa ovim sukobom tamo daleko. Naročito po bezočnosti i brutalnosti hrvatskih oružnika, nakon progona krajiške vojske i naroda. Živjeli!

Rale, 19/08/2008, 08:26

Srbija nije nesvrstana,nego je je pod protektoratom Nato pakta,koji se šepuri po Srbiji kao kod kuće,što govori da mi nesvrstana i slobodna država nismo.Cinjenica je i da je u petoktobarski prevrat CIA uložila 89 miliona dolara,govori i to da mi nikako nismo nesvrstana država.

Betelgeuse, 19/08/2008, 08:29

Za r2d3: Dobro si ocenio sam sebe. Objektivno. Iskren, istinit i neuvijen komentar Djordja Vukadinovica. Bravo Djordje !!! Djordje Vukadinovic, Slobodan Antonic, Mirjana Bobic-Mojsilovic i Obrad Kesic su intelektualne perjanice srpskog novinarstva, a sto je mnogo vaznije, POSTENI novinari i LjUDI.

Dragan Mihajlović, 19/08/2008, 08:34

Ma, kako da ne. Sada će Srbija, samo zbog Đorđa, odmah da objavi rat Americi.

Filip Jelin, 19/08/2008, 08:34

Ne postoji "Nesvrstani svet",to je lažna priča.Mislite li da su Venecuela i Kuba nesvrstane,ili Turska i Iran,Indija i Zimbabve.Upravo ta priča naše elite na vlasti govori o tome da nisu otišli dalje od Doktorske disertacije generala Nikole Ljubičića,koja je napisana pre trideset godina-neka me neko ispravi ako grešim.A ako Demokratska stranka ćuti zato što vidi da je napravila istorijsku političku grešku prevelikim vezivanjem za Ameriku i Evropu,onda neka znaju svi njeni čelnici da je mnogo bolje da napuste politiku odmah nego da ih narod tera-zna se kako.Inače ćemo i kao država i kao narod biti u velikoj opasnosti.Na svetskoj sceni se dešavaju značajne stvari,novi-do juče nezamislivi-savezi.Zato nam je potrebno mudro i nacionalno odgovorno rukovodstvo.

Anastasia, 19/08/2008, 09:03

Gospodine Vukadinoviću, moram da Vam odam priznanje za članak. Svi smo bili svedoci spektakularnog početka letnjih OI u Pekingu. Kinezi su pokazali celom svetu svoju fantastičnu organizaciju, disciplinu, umeće i originalnost. Podsetili su nas da njihova civilizacija traje 5000 godina, što je za Zapad mislena imenica. Drugim rečima, rekli su svetu da nisu od juče, te da nije Kina samo mrska komunistička tvorevina, kako je posmatra Zapad. Početak OI u Pekingu protiče u senci rata u Južnoj Osetiji. To je prvi put ne samo da je došlo do ratnog stanja za vreme OI još od vremena stare Grčke, već i prvi put da su se počeci rata i OI poklopili u dan. Starogrčki pojam olimpijskog primirja, kada su, prema legendama, grčke državice prekidale međusobna neprijateljstva za vreme trajanja igara, ironično je narušen 8.8.2008. godine od strane Gruzije. Istina je da Gruzija brani svoj suverenitet, da nije priznala Kosovo, da je na njenoj strani međunarodno pravo, kao i na strani Srbije. Ali, uvek ali. Kada je Hrvatska izvršila napad na RSK, to je bilo „legitimno2 i Zapad je takvu akciju pomogao i odobrio. Kada je Srbija pokušala da povrati svojsuverenitet nad svojom pokrajinom KIM, taj isti zapad je žestoko bombardovao Srbiju punih 78 dana , žestinom koja nije zapamćena od kraja 2. sv. Rata. U prirodi ljudi je da u sećanju potisnu ono loše što im se desilo u prošlosti, da bi mogli dalje zdravo da funkcionišu. To može sebi da dozvoli običan čovek, dete, svi mi koji smo doživeli „Milosrdnog anđela“, ali to ne mogu i ne smeju da potisnu svi oni koji predstavljaju ovaj narod, koji su na svojim funkcijama odabrani da nađu najprosperitetniji, najbezbolniji, naisigurniji put u budućnost za Srbiju. Činjenica da je Srbija bila žestoko kažnjena kada je pokušala da zavede suverienite na Kosovu, ne4sme biti zaboravljena. Bombardovan nije Hrvatska 1995. niti Gruzija 2008. godine. Dvostruki standardi Zapada, cinizam i arogancija razlog su zašto Srbi blagonaklono gledaju na rusku

Masi Tastraho, 19/08/2008, 09:04

G-dine Djordjije, Vi ste u pravu! Citam Vas tekst i sav treperim. Umesto da posaljemo vojsku u bratsku nam J. Osetiju i razbucamo te Americke satelite, nasi "kvislinzi" cute! Sramota! Kada nas je vec izginulo toliko u dva rata sta je jos par hiljada!? E, da nam je jos koja raketica pa da udarimo na Poljake pre nego sto postave taj NATO stit. Ziveo vojvoda Djordjije!

Anastasia-2, 19/08/2008, 09:19

Pripadnost bivše nam zemlje pokretu nesvrstanih toj istoj zemlji donosio je velike finansijke i političke koristi. U tom smislu, premda nisam "ljubitelj" lika i dela Josipa Broza, moram da priznam da je bio spretan političar. Naša današnja naglašena neutralnost po pitanju rata u Južnoj Osetiji ne vidim da će nam doneti ikakvu korist. Ja lično ne volim da se osećam frustrirano niti volim one koji u mom okruženju vole da nameću silu. Toplo-hladno politika koju vodi naša elita čini me frustriranom , a i dobar deo građana. Kakvu korist ta ista elita iz toga ima nije mi poznato, ali posledice su lako vidljive. Kosovo nam je sve dalje, EU nas podcenjuje, a Nato priželjkuje zbog svojih interesa.

Parvus, 19/08/2008, 09:26

Svi se nekako ovih dana polomise povlaceci paralele izmedju Juzne Osetije i Kosmeta. U tu zaista postoji dosta slicnih stvari. Obe "elite" gruzinska i ova srpska su na vlast dosle "narandzanstim" revolucijama. Ova srpska je morala ipak bager da pali. Nazvali su je zato bager revolucija. Obema revolucijama prethodilo je angazovanje zapadnih opavestajnih sluzbi u obicu, logistici, planiranju, koordinaciji iizvodjenju istih. Svi oni koji su u Srbiji od 2000 god na vlasti ucestvovali su direktno ili posredno u tim priprmama. Tako je i u Gruziji od 2004 godine. zarazliku od Gruzije u Srbiji je bilo potrebno unistiti vojni potencijal. Jer ko sme tolerisati ozbiljnu vojnu silu pored svojih baza koje cuva par hiljada vojnika i sacica najamnika. U Gruziji je situacija bilo totalno drugacija. Gruziju je bilo potrebno materijalno i tehnicki naoruzati do zuba. Sto je i ucinjeno. price o tome kako je onaj sto jede kravatu sam an svoju ruku krenuo u taj rat price su za malu decu. Veoma je ocigledno da je jedna vojska koja je obucavana po NATO standardima razbijena za pet dana na sastavne i rastavne delove. Sta na to imaju da kazu ovi pametnjakovici u Srbiji kada kazu da je NATO standard najbolji u svetu? I zasto uopste pravimo tu bazu u cepotini i bacamo pare kada cemo maslinovom grancicom d abranimo zemlju? Bolje da posadimo maslinjak tu pa da izvozimo masline. razbucavanje nato klona u gruziji pokazuje da amerikanci u Moskvi vide uopste ne mogu d adodju do relevantnih obavestajnih podataka. Slicna situacija je izgleda kao i krajem osamdestih. Putin je u detalje znao za planove gruzina i to je se jasno videlo po njegovom izrazu lica i stavu prilikom davanja komentara u Pekingu. Ne samo da su uspeli da odrade kontru tako da druga strana apsolutno nista ne posumnja u vezi njihovih namera vec su citavu pricu drzali i dalje od samog vojnog vrha RF. A kada je data komanda nato klon je zbrisan u roku od tri dana briljantnom vojnom akcijom. Tu i tamo se neki tenk pokvario ali nista

Vukmirović, 19/08/2008, 09:29

Anastasja, udaj se za mene. Nadam se da ovo nije pročitala moja supruga :)! Naravno, ovo shvatite kao šalu i moje potpuno slaganje sa Vašim stavovima.

Kurjak, 19/08/2008, 09:31

Izuzetna analiza i posebno nadahnut poslednji pasus. Jeste da se u Srbiji car (kao metafora vlasti) sve češće šeta go i da njegovi telali (kao metafora medija) sve glasnije hvale ''carevo novo odelo'' (kao metaforu reformi i integracija) ali sve to nije lako ovako precizno i suptilno analizirati. Tekst za lektiru.

Aleksandar V., 19/08/2008, 09:37

Čestitam g. Vukadinoviću na odličnom tekstu! Ja bih malo proširio kontekst na ime naše "medijske elite". Ako se malo prisetimo, tokom devedesetih napravljena su mnoga istraživanja i napisane mnoge publikacije na temu slobode govora. Naime, mnogi tadašnji opozicionari su se osećali zapostavljeno od strane državnih medija. Kao odgovor, a uz pomoć stranih fondacija, pravljena su istraživanja koliko se puta spomene Slobo u dnevniku, brojali su sekunde posvećene SPSu, negodovali su zvog selekcije tema, itd. Vidite, ova istraživanja se zaustavljaju posle 2000. godine. Nedavno sam gledao Šapera kako ponosno kaže da je sloboda govora konačno apsolutno ostvarena u evropskoj Srbiji. Ako bismo napravili sutra novo istraživanje o selekciji pogodnih tema koje će ići u etar, sekundama koje su posvećene DSu, G17 pa čak do zanemarivog LDPa, dobili bismo odgovor da smo sila mraka koja hoće Srbiju vratiti u neku prošlost i sl. Sve ovo gore što sam naveo jednostavno me dovodi do zaključka da današnje "objektivno" izveštavanje, "sloboda govora", tolerancija različitosti, politička korektnost i ostale razne floskule, proističu upravo iz "zapadnog" novca kojim se finansirala sva ta istraživanja, plaćali "objektivni" novinari, ali i osnivanja novih medija, koji danas imaju veliku ulogu u Srbiji. Tu se vraćam na tekst g. Vukadinovića.. Naša "medijska elita" je vremenom izgradila, a podstaknuta zapadnim novcem, neki oblik autocenzure. Više nema potrebe da se mešaju strani "eksperti" u uređivačku politiku. Sve naši "istrenirani" urednici i raznorazni medijski savetnici sami obavljaju, na osnovu dobro poznatog novca koji i danas troše. A gde je tu etika, medijski kodeksi, politička korektnost, tolerancija različitosti, a kamoli objektivnost??? Izgleda du su ove stare floskule otišle kad i Voja Koštunica.. Danas je novo doba u kojem Srbija zavisi od toga šta će izjaviti Kondoliza Rajs ili Angela Merkel, a profesija novinara dovedena do kraja. Lep pozdrav i vidimo se uskoro na NSPM Srbin

propo referendum, 19/08/2008, 09:38

Kaze Tosa Gospon Vudakinovic pocinje da dize obrtaje Joca se zakasljo dal si nocas dobro spavo kako da ne kaze Tosa sanjo sam da je gospo Vudakinovic poco da pise na cistom knjizevnom ruskom jeziku.

Parvus, 19/08/2008, 09:43

ali nista strasno. Ne samo da je vojna operacija odradjena maestralno vec je i celokupna gruzinska obavestajna agentura pokupljena u tih nekoliko dana. Koja nije samo za cilj nije imala da prati pokrete ruske vojske vec je pokusavala da stvori uopriste i u Ingusetiji gde im je cilj bilo izvodjenje teroristickih akcija i destabilizacija citavog tog regiona. Naravno da su i veoma zanimljive aktivnosti ukrajinskih diplomata i nadjenih ukrajinskih diplomatskih tablica i njihovog slobodnog kretanja u zoni ratnih dejstvava. Izgleda da su bas kao i u srbiji bveliki ivazni delovi obavestajno informativnog aparata stavljeni u sluzbu trecih strana. I bas kao u Srbiji tu je i uloga Izraela i njihovih sluzbi. Izgleda da izraelci kontrolisu emea region:) za razliku od Srbije rusi su zabranili dlovanje NVO karikaturama koje su nista drugo nego strana agentura. Zakonom su to regulisali. Nisu dozvoli ni da se u ruski informativni prostor probiju karkature sto je u Srbiji odradjeno maestralno. srpski medijski prostor u potpunosti se kontrolise. I ne treba gubiti iz vida da su sakasvili i tadic ljudi slicnog mnetalnog sklopa veoma laki i podlozni za manipulaciju. Bus nije znao za ono sto treba d as edogodi u gruziji. Komanda za to sakasviliju stigla je iz kabineta potpredsednika Cejnija. Bilo kako bilo rusi danas imaju ss-21 parkiran kojih desetak kilometara od tcinhvalija i u teatar uvode svaki dan ponesto novo. Vezbe ruske starteske avijacije nad crnim morem i okreti padobranskih i specijalnih jedinica ka jugu zemlje govore o mogucim pripremama za nesto sto tek dolazi. I bas kao U Srbiji, gruziji, ukrajini rusi ce jednim potezom odstaniti narandzaste i bageriste. Problem u Srbiji je pitanje da li uopste imaju sa kime? zapad je u osetiji video samo brz, brutalan i nadasve promisljen vojni potez. Nije uspeo da vidi nikakve podatke ili makara da nasluti sta njihove klonove ceka. Rusi su zatvorili svoje rupe, dali materijal za razmisjlanje svima dok ja moram da gledam nekakvog lika

Parvus, 19/08/2008, 09:49

lika Cvetkovica koji je umislio da je premijer srpske vlade. Nije tacno G.dine Vukadinovicu d aje Srbija :nesvsrtana". "Elita" koju je na vlast doveo zapad tj. isti oni koji su i Sakasvilija doveli na vlast i ove nase i Sakasvilija odrzavaju na vlasti. Dok "heartland" gori nas predsdnik prica Busu o tri prsta i pita ga zasto ste to ucinili? Mislio je na priznanje Kosmeta. Pogeldajte Vukadinovicu biografije ljudi na vlasti u Srbiji, gruziji i Ukrajini i bice vam sve jasno. Kakve su i koje njihove kvalifikacije da vode i upravljaju zemljom? Jedno-nedeljni kursevi u garmisu Vukadinovicu daju im znaje da vode Srbiju moj Vukadinovicu. Za rusje jos ima nade. Za nas? A sta ti islis Vukadinovicu? :) za cim cemo pred Milosa? Eto ja bih sa ruskom tackom.

zoran radić, 19/08/2008, 10:10

zlata vredi

parvus, 19/08/2008, 10:17

Na stranu geo-politicko tumbanje kakvo svet nije video skoro. medisjka i propagandna hajka na Rusiju I putina samo je odrza slabosti. Navodno eto da nisu u Iraku i Avganistanu imali bi s acime d aodgovore rusima na Kavkazu. smesno. Pa isti ne mogu da odgovore talibanima koji uspesno napadaju baze i nisu u mogucnosti d akontrolisu jedan obican gradski kvart(sadr city) a ovamo bi u sukob sa stajacom armijom od milion ljudi i zemljom koja ze naslanja na saveznike koji imaju preko 2.5 milijardi stanovnika. turska je zabranila brodu bolnici americke mornarice da prodje kroz Bosfor i krenula je da aktivno trazi i potpise ugovor o energetskoj saradnji sa Iranom koji ima druga po velicini nalazista prirodnog gasa u svetu i izvozi nafte u vrednosti od 60 milijardi dolara. Turska znaci otpada kao baza za napad na Iran a isto tako i Gruzija. A ono sto je najbitnije u citavoj toj prici sa rusima da su zapadu veoma, veoma nepredvidivi. izjave rajsove kako ce Rusija platiti ono sto je uradila izgeldaju smesne i veoma naivne. Izgleda da je Gospdja rajs zaboravila da je nATO u Avganistan i da se sa jedne strane granici sa rusima a sa druge sa kinezima. Od tih naftovoda kroz gruziji i avganistan nema apsolutno nista. bas kao sto nema i nista od onoga koji je trebao d aprodje preko teritorije Kosmeta. Ima samo nesto sto se zove Juzni tok. I poneki tvrdoglavi i veoma bezobrazni bagerista koji ocigledno ne kapira gde mu je mesto. Bilo bi mu veoma uputno da smanji dozivljaj, opusti se i uziva u voznji.

Stojan, 19/08/2008, 10:19

BRAVO! Tacan tekst. Nase TV stanice se ponasaju kao produzena ruka americkih imperijalista i prenose samo reagovanje i pretnje Zapada. A ne smeju da kazu istinu koju je autor lepo opisao.

Pera Ložač, 19/08/2008, 10:29

Neuobičajeno oštar i precizan komentar, g. Vukadinoviću, svaka Vam čast. Samo oštro, protiv gluposti se drugačije i ne može.

Milan , 19/08/2008, 10:42

Bravo za odličan tekst! U vezi tzv. “srpske elite” nameće mi se sledeća analogija sa svetom muzike. Putin u državotvorno-političkom smislu odgovara nivou Baha, Mocarta... Naša “politička elita” odgovara nivou Karleuše. Iz razlike tih nivoa, koja je ogromna, proističe i sve ostalo, akcije, rezultati itd., sve do naše vazalne države, koja zauzvrat ne dobija ništa osim što određena “elita” dobija mogućnost da bude na vlasti.

Ana CH, 19/08/2008, 10:49

"Osim ako i jedni i drugi ne smatraju da je upravo instaliranje i održavanje na vlasti ove i ovakve političke „elite” već samo po sebi dovoljan poklon i nagrada". U ovome je stvar! Eliti je svakako više nego dovoljan poklon to što joj je omogućena nova četvorogodišnja neograničena pljačka!

@Milan, 19/08/2008, 10:42 Čekajući GodEU, 19/08/2008, 11:00

@Milan, 19/08/2008, 10:42: Ja Vama čestitam!

Goca Tehnološki višak, 19/08/2008, 11:10

Ja mislim da nesvrstani možemo da budemo ne na onaj način na koji smo bili, to je sada nemoguće, jer su već "prodate" (poklonjene) neke stvari zapadu, ali ako već mora sve da se prodaje, dajte da prodamo pola Rusima pola ovima drugima, ako su ovi ušli nasilno na Kosovo, ajte da iznajmimo pola Kosova Rusima, to vam je isto kao na berzi, kako kažu, NIKADA SVA JAJA U ISTU KORPU, a i makar smo ovima pomutili račune. Najbolje bi bilo da je sve ostalo naše i da mi brinemo o našim stvarima, da se mi domaćinski odnosimo i prema ljudima i prema stvarima i prema državi i prema svima koji su dobronamerni, ali kada nije. Sada je mnogo teško Srbiji, čini mi se nikada teže. Šta će mo mi sada, zaista treba biti užasno pametan.

Vladimir Dj, 19/08/2008, 11:12

Ono za Tadića i Sakašvilija je odlično! Svaka čast za tekst, mada je prilično oštar.

Petar Milovanović, 19/08/2008, 11:13

Svaka čast gospodine Vukadinoviću, al šta vredi, to nisu obrazi već pendžeta!

jelka , 19/08/2008, 11:20

ovakvi članci hrane dušu!!!!

Miroljub Kojović, 19/08/2008, 11:26

'Nesvrstana' Srbija, po Đ.Vukadinoviću, nevidim da je nužno da brže bolje bude 'svrstana', na strani promeričko-gruzijskog interesa, ili prorusko-osetijskog intersa, nakon Sakvašilijevog hazardnog i genocidnog ponašanja u Osetiji, koji nije mogao, niti je smeo ostati bez ruskog odgovora. Da je 1999 umesto Jeljcina u Rusiji bio Putin, neverujem da bi se NATO odvažio na 'mirotvorno' delovanje u Srbiji i Evropa ne bi imala danas problem Kosova kakav ima. Članak ĐV je višesmeran, inspirativan, informativan, provokativan, prividno uravnotežen, ali sa blagim (ili ne baš tako) naglaskom na bliskosti gruzijskog naroda i potrebi odbacivanja 'srpske neutralnosti', koju u ovaj čas ceni ravno 'neutralnosti' prema sopstvenim interesima, imajući u vidu da velike sile gledaju pre svega svoje interese, i naravno nemožemo biti nemi i neutralni prema brutalnom gaženju našeg interesa i međunarodnog prava. Tu vidimo nepravilno povlačenje paralele između američkog interesa angažovanja u Jugoslaviji i Srbiji, povodom Kosova i Rusije u Gruziji povodom Osetije. Motivi, situacije i reagovanja su dijametralno različiti. Merodavno je mišljenje navedeno iz američkog časopisa 'Nacionalni interesi', da je politika američke admini-stracije prema Rusiji bila pogrešna, da je bilo neodgovorno ohrabrenje Gruzije da uđe u sukob sa Rusijom, da je Sakašvili diktator i avanturist, da je Gruzija bila agresor, da se na zapadu ponovo podgreva hladni rat i da bi svaka zemlja reagovala na sličan način radi zaštite svojih interesa. Šta mi tu možemo da dodamo, ili oduzmemo, da ne bismo bili 'nesvrstani', ili 'neutralni'? Kojović M.

Kole , 19/08/2008, 12:25

Bez da procitam i jedan od komentara samo pohvale sa moje strane ali sta sada moj Djordje mi smo samo njima zahvaljujuci u mraku "demokratskom" budimo li se ne uspavani ne srbi su postali Zombi na koje dok su ovi tu niko ne racuna bez tacki bez zareza to zasluzila srbija nije . Ali zato tebi svaka cast za bar pokazanu hrabrost u objektivno sagledavanje svega sto se desava . Pozdrav od srca za sve slobodne mislioce danasnjice.

kojesta! , 19/08/2008, 12:36

„Gruzija, uprkos američkom pritisku, nije priznala Kosovo”, sto da "padnem u nesvest" od divljenja kad su to uradili zbog sebe da ne bi morali da priznaju svojim pokrajnama samostalnost, isto kao Spanci.

zakasnelo pitanje , 19/08/2008, 12:38

Sta vi stvarno hocete g. Vukadinovicu? Da Srbija stane uz Rusiju i time prizna pravo Amerikancima da odvoje Kosovo od Srbije? Ili hocete da Srbija osudi rusku agresiju na suverenu zemlju i da izgubi jedinog znacajnog saveznika u neprijateljskom svetu kojim je okruzena? Srbija je sve sto je imala ulozila na rusku kartu da bi sad mogla da se povuce bez velikih gubitaka. Bilo sta da kaze od ova dva, Srbija bi tesko naskodila sebi. ...

srpska gruzijska raketa , 19/08/2008, 12:40

A vukadinovic izgleda kontaktira direktno sa raketama kad zna da je ova gruzijska sto je srusila rusku ustvari srpska. Ovakav tekst da i ocekujem u pravdi ali u "najstarijim novinama na Balkanu".

Branko , 19/08/2008, 12:52

Videli smo koliko nam je predsednik bio sretan i ushicen sto mu se Bus obratio pitanjem " sta znace tri prsta". Ako mu se i obratio?

Rade B., 19/08/2008, 12:57

Žalosno je i za svaku osudu, ono što je Sakašvili učinio građanima Južne Osetije. Nisam se radovao ruskoj intervenciji, ali smatram je je ta intervencija bila potpuno ispravna i jedino pravedno rešenje. Ponašanje gruzije, pokazuje šta se događa kada političari idu u Vašington po svoje mišljenje. Duhovna i moralna beda. Sećam se jedne scene sa hrvatske televizije, u aprilu 1999 godine. Gost dnevnika ambasador SAD u Zagrebu, neki kašu da je gospodin, Montgomeri. Voditeljka pita: "hoće li Hrvatska biti nagradjena, što je kooperativna u bombardovanju Srbije"? Montgomeri odgovara potvrdno. Šta više da vam kažem o duhovnoj i moralnoj bedi. A što se naših renta pera tiče, siguran sam da će se, jednoga dana, postideti ne samo svojih tekstova, već i svog lika u ogledalu.

Tanja, 19/08/2008, 12:59

@Parvus – super komentar i analiza, naročito ona u 10:17. Ima puno odličnih komentara, ali ovaj se dotiče 'viših' ciljeva agresije na Južnu Osetiju. Nama koji toliko ne pratimo geopolitičke analize to puno objašnjava. Tursko 'NE' američkom diktatu, 'ne' bazama za napad na Irak, i još energetski sporazum sa Iranom. Gruzija je, po vama, isto trebala biti baza za napad na Irak, što je propalo. Nepredvidivost Rusa, sadašnja i buduća , perfektno odrađena akcija u Gruziji – zapad potpuno zatečen i nemoćan, izjave Ruskih lidera (indirektno) da se slične akcije mogu i ponoviti. Ono što bi, po mome mišljenju, većinu čitalaca NAJVIŠE ZANIMALO je malo više analize na temu samog tog GASOVODA oko kojeg se lome koplja, nafte, plina i njihovog transporta iz kavkaskog regiona. Da je gruzijsko-američka Oluja uspela i vratila Južnu Osetiju i ABHAZIJU pod kontrolu Tbilisija i Vašingtona – na koji način bi to omelo Rusiju da i dalje transportuje energente punom parom kao i do sada? Ako British Petroleum, kako kaže naš Svetislav Kostić, jedva daje profit i nipošto nije konkurent Ruskim firmama od kojih svi rađe kupuju, šta bi se promenilo zauzimanjem J. Osetije i Abhazije? Osim što bi omeli ruske planove za gradnju naftovoda (?) u Abhaziji, i doveli tamo američke naftne firme. Verujem da bi neko od komentatora mogao da nam ukratko objasni tu 'situaciju'. I dosada su američke firme crpile naftu u Azerbejdžanu, zar ne? Ovaj cevovod u Gruziji imaju (mada nedovršen?)i mogli su, pretpostavljam, nesmetano raditi. Vrlo malo znam o svemu tome, a mislim da bi i dosta čitaoca volelo da zna nešto malo više od onog 'to je borba za naftu'.

Kića Praja, 19/08/2008, 13:23

Nakon bezbrojnih repriziranja serijala "Kamiondžije", lako ćemo se setiti scene kada Jare(Miodrag Petrović -Čkalja), prilikom nekakve kavge s prevozničkom konkurencijom, navija za Paju(Pavla Vujisića) podržavajući ga rečima : "Šorni ga , Pajo, šorni ga !" Tako nekako doživljavam potrebu g.Vukadinovića da se meša i svrstava onamo gde mu (nam) nije mesto - u sukob divova. O (ne)principijelnostima srpke spoljne politike diskutovati je potrebno, i nužno. Samo, bez zaljubivog pogleda u pravcu Istoka, ili Zapada, a po mogućstvu nakon određenog vremena provedenog, u tihovanju...

NENAD ILIĆ, 19/08/2008, 13:23

Sasvim tačno je poređenje položaja Crnogoraca u Jugoslaviji i Gruzina u SSSR-u. No, i pored tih privilegija nijesu im valjale te velike države. Inače, komentari g-dina Vukadinovića su pravo intelektualno osvježenje, bez obzira da li se slažemo ili ne slažemo sa njegovim stavovima.

Anđela, 19/08/2008, 13:28

Nesvrstani nismo,nikada nismo ni bili! Što se naše "elite" tiče problematična je i dobrim delom snosi odgovornost za smanjene razvojne mogućnosti zemlje, pa čak i za sam OPSTANAK naroda!Pitam se dugo : Kako je došlo do ukidanja slobode govora obrazovanih ljudi? Smatram da je jedan od mogućih odgovora : Sprovođenje negativne selekcije kadrova. Negativna selekcija kadrova je uzrok svih problema našeg društva! Pitanje na koje treba dati odgovor je: Ko je uveo negativnu selekciju kadrova?

Vanja, 19/08/2008, 14:08

Bravo!

savremenik, 19/08/2008, 14:33

kada je osnovan-ustanovljen danasnji izrael, 1948. slavnomnaucniku, albertu ajnstajnuponudjeno je da bude prvi predsjednik.on je to odbio.pitali su ga zasto,a on im odgovorio da bi u tome slucaju, uslucaju da bude predsjednik,morao da im kaze ono sto oni ne zele da cuju.meni nije poznato da je kod nas na slovenskomjugu neko tako razmisljao,a da ne govorimo da je to i rekao,koristio, kda je i ako je bio u prilici. naravno ,nezahvalno je prognozirati,ali u tome imacari. ...

vesna, 19/08/2008, 14:41

Svaka cast gospodine Vukadinovicu! Na zalost nasa politicka elita je opet u underground-u, a ono sto se zove elitom, sto na zalost predstavlja nasu zemlju i muceni narod, povija se kako vetar duva, a svi znamo da je to Zapadni vetar.

olja, 19/08/2008, 14:52

Potpuno se slazem sa ovim tekstom. Sta vise, sasvim je u redu po imenu nazvati osobine nase elite, ne upustati se u stilsku kozmetiku ("nedovoljno inteligentni" i "kooperativni sa protivnicima srpskog nacionalnog interesa i servilini prema istim" ?). I sada, kao, da polemisemo o stilu, umesto da se suocimo sa istinom? Koju nam je, kao i obicno, precizno i argumetovano predocio gospodin Vukadinovic, pa ko hoce da vidi...

Ivan - Toronto, 19/08/2008, 16:02

Gospodin Vukadinovic je izneo stav sa kojim se neki mogu sloziti ili ne. Naravno, Srbija je trebala zvanicno da podrzi Rusiju u ovom konfliktu, jer, ako hoce da joj Rusija pomaze oko Kosmeta, onda je jasno da pomoc treba uzvratiti. Za one kojima nije jasno, Amerika je zahvalna za pomoc cak i nekoj drzavici za koju ni mi nismo nikada culi, a kamoli obicni Amerikanci. Kada govore o podrsci "nezavisnom Kosovu", oni navedu cifru 43.

propo referendum, 19/08/2008, 17:30

Kaze Tosa Srbija je dva put vec podrzala Rusiju jedanput kad potpisan NIS u Moskvi a drugi put juce prekjuce kad je gospon Cvetkovic kazo sve cemo dati Rusima a Joca kod nas u Vojvodini zene kad su trudne onda ne obracamo mnogo paznju sta pricaju a Tosa e to nisam znao.

rade risim, 19/08/2008, 18:09

Ceo dan razmisljam i nikako da se setim kakve veze ima Gruzija sa nasom zemljom. Kako ce se to u Srbiji sutra bolje ziveti, i kako cemo sacuvati nase Kosovo ako se opredelimo u sukobu Gruzije i Rusije. Zato je pametno sto nasa diplomatija cuti, jer nista ne bi dobili svrstavanjem a bespotrebno bi stvorili sebi nove neprijatelje....

Aleksandar Mihailovic, 19/08/2008, 18:17

Zanimljiv i odlican clanak. Komentari ga dopunjuju i obogacuju detaljima.Mnogo toga je vec receno. Covek bi se zapitao, sta jos na sve to reci? Prevladava razmisljanje da Srbija nije smela da cuti,"bude neutralna". Postavljam pitanje: Imamo li mi u nasoj vlasti koja se bavi samom sobom ikoga da moze da se oglasi i u ime drzave iznese jasan i ne dvosmislen stav? Mislim da nemamo. Nasa vlast je obican skup amatera sa najvecim dometom razmisljanja koja su usmerena na pitanja: na koju fotelju sesti i sta rasprodati? U Srbiji nema autoriteta koji mogu da nesto kazu i da se to slusa. Autoriteti se sticu znanjem, postenjem, samopregornim i kreativnim radom, licnim dostojanstvom i primerom.Nasa vlast je svesna toga da je promukla, da oni, kojima bi vecina nas zelela da odbrusi, istu imaju u saci, da su je oni i doveli na vlast,pa, bolje je ne talasati.Amaterski i pocetnicki. Doduse, imaju i pokrice, Vuk Jeremic je angazovan oko MSP, a drugi nece da mu se "mesaju u posao". Sve to govori da nemamo, niti je ova vlast u stanju da to promeni,jasnu, preciznu i jedinstvenu nacionalnu strategiju. Nas brod plovi prema vetrovima koji duvaju, dok se u zavetrini obavljaju veliki "drzavni poslovi". Osvajanje vlasti u svim sredinama, ko tu uopste ima sta da pita birace, i podelama fotelja i plena. Nase izborne ujdurme i nista drugo nisu do borba za "plen".Dobro je da narod nece da cuti i bude "neutralan" u sopstvenom propadanju, a da je to stvarno tako, govore i brojni komentari, ne samo na ovu temu.NESVRSTANI,SVRSTAJTE SE STO PRE, DOK IMATE GDE!

Aleksandar Mihailovic, 19/08/2008, 19:13

.... Ponavljam samo jedno pitanje iz njega:Imamo li mi nekoga od autoriteta koji ce izneti pravo misljenje Srbije, koji zna sta treba i kada da kaze, iza cijih reci stoji Srbija, ne samo pojedinci u dresovima, i koga ce uopste neko i da saslusa?

Seljak iz zaseoka pored Surduka , 19/08/2008, 20:04

Gosn Vukadinovicu, meni nesto nije jasno. Dal' se Vi u tekstovima obracate onoj Tadicevoj "prvoj" Srbiji ili nama seljacima iz druge, trece, pete Srbije. Definisite ciljnu grupu.

Djordje Gajovic, 20/08/2008, 06:58

Djordje Vukadinovic je potpuno u pravu sto kritikuje ove sto su na vlasti, jer se plase reci istinu da je Gruzija napala Osetiju. Sad nam je lako da uocimo pravdu i karakter Amerike i njenih saveznika, kad pruzaju podrsku Gruziji sto je napala, razrusila i pobila vise hiljada neduznih civila u Osetiji, a po njihovom Srbija nije imala pravo da se bori protiv terorista na Kosovu i Metohiji koji su pored Srba progonoli i ubijali cak i svoje koji su postovali zakon zemlje Srbije ciji su drzavljani bili. Bilo bi najbolje kad bi se pridrzavali poruke srpskog patrijaha gs. Pavla "budimo ljudi". U tom slucaju bi rekli istinu i niko nam nebi mogao zameriti sto osudjujemo nasilje i zlocin Gruzije nad Osetijom. Ovde se moze doci do zakljucka da ovi sto su na vlasti nemogu reci istinu,i biti ljudi jer bi se zamerili svojim predpostavljenim.

MARLON OPTIMISTA, 20/08/2008, 09:13

Tekst je lak i prost tako da sm ga i ja razumeo.Svi se slazu da srbija nema vojsku(JAKU),svi znamo da smo preziveli bombardovanje,ponizavanje i ucene.Sastavila se nova vlada da spreci jos vecu bedu,da srbiju vrati tamo gde joj mesto pripada,da se ne zamera ni evropi ni rusiji,neka G.CVETKOVIC i dalje podrzava i razvija infra strukturu,neka svako svoj deo posla obavi u razvoju srbije i narodu zivotni standard poboljsa.Srbska vlada neka se oglasi kad je nesto protiv srbskog(drzavnog)interesa jer na dve stolice se nemoze sedeti i drugog kritikovati ili braniti.Use u kljuse i za bolje sutra.

Milos K , 20/08/2008, 10:51

Mali narodi treba da ne misle mnogo o svetskim silama, da staju na bilo ciju stranu iz nekih imaginarnih interesa... Nasa drzava je postupila jedino ispravno u pitanju Gruzije... Sta mi ima da se mesamo u to? Zar nismo sami sebi dovoljni? Sta uopste ima da mislimo da li su u pravu Ameri ili Rusi? Sta to nas briga? Ko bude bio Br. 1 u Svetu, uz toga smo. Jel mozemo da budemo i sa jedne i sa druge strane? Mozemo. Za nase dobro. Sta nas briga za njih. U svetskoj politici treba voleti samo sebe.

Filip Jelin, 20/08/2008, 12:11

Ali,Miloše naš mali srpski narod je već stao uz jednu svetsku silu.Šta sad da se radi?Vreme prolazi,a prave se i novi,do juče nezamislivi,savezi.Nemoguće je da se sve to ne odrazi i na našu političku scenu.Kako god da bude,....demokratama su odbrojani dani na vlasti.Kraj laganja naroda i snishodljivog ćutanja je isuviše blizu.Čudi me da ga ne vidiš.

Miodrag Ljubenovic, 20/08/2008, 13:46

Opet briljantan tekst Ne moze se ne odabrati strana.

Gea , 20/08/2008, 14:40

Sada posedujemo sve kvalifikacije da budemo "Svajcarska"...

JovanDJ, 20/08/2008, 15:11

Hrabro, sazeto i istinito. Hvala GOSPODINE Djordje.Komentari su vrlo korektni i fokusirani upravo na cilj problema, sto me veoma raduje. A ono sto je rekla Andjela u svom komentaru o negativnoj selekciji, dotice sustinu problema ovog drustva, krenulo od politike pa zahvatilo svaku poru naseg drustva. To su ljudi koji ne koriste svoje umstvene kapcitete jer su ograniceni, njima je bitno da imaju nekoga ispred sebe prema kome su podanicki poslusni i ko ce umesto njih da misli. A oni ce zato da isto to ocekuju od onih sto su njima podredjeni.Zanci u celom tom nizu, nema razmisljanja i znanja, nego samo poslusnost.A sta se desava kada prvi covek na celu te strukture, nema nikoga ispred sebe od koga ce da dobija instrukcije i uputstva? E PA TO I SAMI VIDITE, ide po njih u EU i USA. Zato Srbija ne samo sto tapka u mesto nego svakim danom sve tone u glibu globalizacije. Na RTS-u u dnevniku su veci prostor dali mackama zarazenim besnilom u Kragujevcu, nego sto je bilo reci o sporazumu izmedju UMNIKA i EULEKSA. A reakcije politicara? Skandalozne, jer nemaju veze dali je KiM deo teritorije koju i oni treba da zastupaju, ili nedaj Boze da je brane. E moja Andjela, ko ovu zemlju vodi?!

 
 
Copyright by NSPM