Komentari na tekst Djordja Vukadinovica
Do poslednjeg daha
Kole , 04/08/2008, 22:08
I ovoga puta ste sasvim u pravu.Ali, kada cemo
se mi promeniti?...
Laki , 04/08/2008, 22:27
Eh ti mediji.Zasto Karadjic izaziva ovoliku
svetsku paznju,a bukvalno ne znamo ni zasto je kriv.U Iraku ubiju
milion gradjana i nikom nista.Napisem ti ja opet komentar u neke
zapadne medije,a napisao sam da su ti streljani muslimani prvo
spalili pedesetak sela oko Srebrenice i pobili 2/3 hiljade srpskih
gradjana,pa da su se onda Srbi njima osvetili.Dobijem iz rezije da
mi komentar ne mogu objaviti jer je nepristojan,ne drzim se
pravila.Oni valjda imaju jednu istinu i svako ko se pomoli sa drugom
pricom,je nepristojan i blokiraju mu komentar....Dokle ce
covecanstvo jos biti u medijskom mraku,to ne mogu da vam kazem.I ja
sam cuo stotinu puta ponovljenu laz,ali se kod mene jos nije primilo
kao istina.
granicar , 04/08/2008, 22:48
Poslednju recenicu potpisujem. Izgleda da nije
samo Evropa ta koja ne poznaje granice...
au mile , 04/08/2008, 23:03
Gospodine Vukadinoviću,Vi valjda znate da je
sve ovo poniženje potrebno kako bi Srbija konačno kročila na put
koji vodi u EU bez alternative. Kako su rekli neki naši doskorašnji
vladari, Srbija nema ništa sa individualnom krivicom svojih bivših
predsednika, ko je nevin dokazaće svoju nevinost, ko je kriv
odgovaraće individualno, Hag je poslednja rupa na svirali... Hrvati
su radili drugačije. Ozbiljno su pomagali svoje haške optuženike u
pripremi odbrane, svesni dalekosežnosti odluka haškog tribunala, dok
su se naši političari ponašali kao da se to Srbiju ne tiče već samo
onih koji su u Hagu. Kakva zabluda ! Sada odluke haškog tribunala
cementiraju istinu koji su skrojili naši neprijatelji - o Srbiji kao
agresoru i najvećem krivcu za rat, najviše odgovornim za etničko
čišćenje itd. Najveći zločin počinjen nad Srbima posle II svetskog
rata se danas slavi kao uspešna redarstvena akcija i šalje poruku
Srbiji da se zločin i tekako isplati pod uslovom da imaš nekog ko će
ti čuvati leđa, i pothranjuje želju za osvetom kada se stvore prvi
povoljni uslovi.
toma mh , 04/08/2008, 23:13
Đorđe svaka ti je na mestu.Šta vajda kad su sve
grlatiji oni koji ne misle kao ti.... Samo oni koji neće da vide,
jasno se vidi , da se sa Kosovom opraštamo bez pozdrava...Očekujem
tvoje kolumne svakog drugog utorka sa zadovoljstvom, ...
Travis Bickle , 04/08/2008, 23:49
Tekst se zasniva na skrivenoj premisi da će
novi predsednik odustati i po osnovu zahteva da Međunarodni sud
pravde i po osnovu severnog dela Kosmeta. Voleo bih da autor greši.
Međutim, ako bi Tadić dnevnopolitičku izjavu, da Karadžić nije
izručen zbog SSPa već zbog poštovanja međunarodnog prava, pretočio u
politiku, Srbija i njen predsednik sledstveno ne bi smela odustati
od Generalne skupštine UN i mišljenja suda zarad kandidature i viza.
Držimo predsednika za reč, možda pozitivno iznenadi?
Miloš Kikić, 05/08/2008, 00:00
Najbolji odgovor Đorđiju Vukadinoviću i
njegovim brojnim istomišljenicima u vezi sa hapšenjem Radovana
Karadžića i uopšte sa Haškim tribunalom, dala je sama „Politika“
objavljujući u istom broju tekst Vladimira Vuletića pod naslovom
„Podela koje nema“. Što se tiče „nečeg novog“ što su, po
Vukadinoviću, navodno sada pronašli Danijel Frid i Bernar Kušner,
nema tu ničeg novog, to su stara, svima nam odavno poznata pitanja
sa kojima su od nas izabirane i izabrane vlasti nosile i nose kako
znaju, umeju i mogu. Sasvim je sigurno da ti načini nisu uvek bili
ili još uvek nisu najadekvatniji, ali šta se tu može – kaže se da
svaki narod ima upravo onakvu vlast kakvu zaslužuje. Sadašnja vlast
se očigledno ne dopada Đorđiju Vukadinoviću, ali on ne treba zbog
toga ponovo da podstiče opštenacionalnu paranoičnu ideju da nas ceo
svet progonii mrzi, kako to i ovim tekstom, po ko zna koji put,
ponovo čini.
Branislav Zekic Zeka, 05/08/2008, 00:26
Cudo je zbog cega se to oni u SPS-u stide
umesto da se time ponose? Iz vrha vlasti, svakodnevno i gotovo
usplahireno nas uveravaju da oni ama bas nikakve veze nemaju sa
hapsenjem haskog optuzenika. Najglasniji medju njima su ministar
policije i predsednica parlamenta. Zblanuta i zgranuta javnost moze
samo da nagadja. Je li MUP ili BIA? Mozda VBA ili CIA? CIA snajka,
CIA! Tata na Mamu, Mama na Tatu - iscupase Radovana. Ali svi oni
tvrde, iako nisu bili obavesteni (!), da je tacno da je Radovan
uhicen u ponedeljak predvece, negde u okolini Beograda i da ni
ministar policije ni policija nisu o tome bili obavesteni. Doticni
Radovan pak tvrdi da je kidnapovan u petak uvece u autobusu GSP na
liniji 73 za Batajnicu i to od strane lica u civilu. I da su ga
drzali 72 sata na nepoznatom mestu. Malte ne u privatnom zatvoru!
Imali smo mi do skoro predsednika vlade koga je bila fama zato sto
je hronicno bio neobavesten. Pa nije ni cudo ako su ga obavestavali
isto tako kako nam i ministar policije sada tvrdi. Da li je to bas
tako? Ja ne verujem u tu pricu. Ne verujem ni da je parlament tek
tako raspusten na neodredjeno vreme, bas na Radovanov crni petak,
zato sto su poslanici SRS, DS i NS bili jako nestasni. Po
poslovniku! Ja u tu pricu ne verujem. Verujem da su svi nadlezni
bili vrlo obavesteni. Predsednik republike narocito. Ko sme da hapsi
Radovana bez njegovog znanja? I predsednik vlade i predsednica
parlamenta. Naravno i prvi policajac Srbije. Njemu pripada slava jer
da on i SPS nisu usli u vladu sef BIA Bulatovic bi i dalje tragao za
Radovanom u cilju da ga nikad niko ne pronadje. Prema tome odgovor
na gore postavljeno pitanje je sledeci: Ministar policije treba da
se ponosi sto je uhapsio ratnog saveznika i Slobinog i svog kamarada.
I ne treba to da krije. Ni da se toga stidi pred svojim birackim
telom..
Zoran Milosavljevic, 05/08/2008, 00:47
Ne razumem namere ovog clanka. Da li je trebalo
da ne obrijemo Dr Dabica i da ga ostavimo da usrecuje ljude. Suvise
je ocrnjenaq Srbija 90-desetih. Posle 2001 godine nista nije moglo
da se uradi na poboljsanju slike o Srbiji. Nisam mogao iz clanka da
razaberem da li se u Hagu sudi pojedincima ili Srbima. Ja se ne
osecam da se meni sudi tamo. Ako je jedan grad bio pod opsadom
cetiri godine i to su pratile sve globalne televizije, odna nije
cudo sto su neki napunili pritvorske jedinice u Hagu.
Dan ?, 05/08/2008, 00:55
Moжда сте господине Вукадиновић, ви ѕаједно са
нама који мислимо слично, прави хушкачи. Бог ѕна. Наша је невоља што
се не уклапамо најбоље у општу еуфорију ѕбог хапшења Р. Караџића.
Мало је њих,чак и *озбиљних* аналитичара обратило пажњу на изјаву Д.
Фрида. Лакше им је да завуку главу у песак. Тако хватају ваздух до
нове илузије. Тако бих волела да нисмо у праву и да наша влада
оствари оно што прокламује као могуће.
superhik11 , 05/08/2008, 01:12
Mora da se salite. A ako stvarno verujete u te
...
јОВАН гРОЗНИ , 05/08/2008, 01:49
Господине Вукадиновићу, то о чему пишете није
само беда и несреће - то је понајприје распад морала. Одавно то тиња
у Србији....
Mirko Mirkić, 05/08/2008, 02:27
Svaka čast, gospodine Vukadinoviću! Za medije,
za EU i za zadnju rečenicu.
Михаило П., 05/08/2008, 03:18
Хмм...поштовани професоре, пажљиво сам прочитао
ваш надахнуто-елегични текст но када говорите о "првом легално
изабраном председнику РС" некако ми остаје нејасно: да ли је у БиХ
уопште било рата и да ли је у њему ико страдао као и да ли за
евенталне жртве треба неко и да одговара? то некако остаје изван
ваше опсервацијом над судбином наше напаћене земље. Жалите ѕа
хапшњем др Дабића и представљате ЕУ као непријатеља Србије. Ако
искрено верујете у такав став зашто не понудите алтернативу на шта,
као један од модератора јавног мишљења, имате право али и обавезу:
Овако, ваше писање све више поприма облик стерилних жалопојки над
судбином "највећег српског јунака" и напаћеног национа.
Mile , 05/08/2008, 04:19
Lepo je to Đorđe konstatovao i napisao, samo
nije ponudio koje je bolje rešenje.Gdje je izlaz? Lako je
kritikovati.
Slobodan iz Beca , 05/08/2008, 08:46
Ja razumem gospodina Vukadinovica, kao
slobodnog umetnika,..
Seth , 05/08/2008, 09:21
Bravo majstore, svaka ti zlatna.
В. Рајковић, 05/08/2008, 09:45
Господине Вукадиновићу, пишите још. Спадате
међу ретке који то умеју и који знају шта треба да напипу.
Slavko Rodic, 05/08/2008, 10:38
Evo mog prijedloga za takmicenje "Koliko duboko
moze potonuti moral kod Srba": Kosovo nikad nece biti primljeno u UN
ili biti priznato od vecine zemalja bez pristanka Rusije. Ko je taj
ko danas moze nagovoriti Rusiju da to uradi? Smjeskate se, vec znate
odgovor? ..
Jелена , 05/08/2008, 10:52
Један је Ђорђе Вукадиновић ... Као и увек,
свака част за текст.
Branislav Zekic zeka , 05/08/2008, 10:58
CIA,BIA,M16,i ostali nista ne rade,samo
spavaju,he,he.Po Srbiji od 5 oktobra vrsljaju obavestajne sluzbe kao
kod kuce.Zemunski klan je negde 2002 godine saslusavao optuzene i to
je svakome poznato.Kad se radi o optuzenima za ratne zlocine tu se
rade jos gore stvari,i svi su upetljani,cak i lovci na glave.Neki
nece ni cinjenice da prihvate,jer se ne poklapaju njegov privatni
mozaik,pa ne veruju nista.
Vera beograd 05.08.2008 , 05/08/2008, 11:41
Naravno da se g-din M.Kikic ne slaze sa DJ.Vukadinovicem,to
ne iznenadjuje.Ali,ako neko pita sta je alternativa,odgovor je u
isto vreme i pitanje za vas Evro-srbe: Smatrate li radi Viza i
Shoppinga jos uvek potrebno lizati .... SAD i EU?Jeste li razmislili
ili vec zaboravili sta je Srbija do sada dala tim EU i SAD
"demokratama"?1)Kaznili su nas sankcijama koje velikim delom i danas
traju!2)Predali smo celu rigu koja je bila na vlasti,vojnu takodje,a
to nije trazeno ni od Nemacke 1946/7-g!3)Oteli su nam Kosmet!Za
uzvrat nisu optuzili ni cetvrtinu hrvatskih,bosanskih i albanskih
zlocinaca!4)Oslobodili su Delica,Orica i Haradinaja!Gospodo evro-srbi,DOKLE?Sta
jos treba da nam urade pa da vi shvatite sta oni upravo sa Srbijom
rade?Zivim delimicno u Nemackoj i Srbiji i to vec 32-g!Govorim tri
jezika,te mogu svu EU i SAD stampu i sve medije da citam i
gledam.Znam dobro o cemu govorim.PREZIRU NAS i TO ZESTINOM koju nije
moguce opisati!Ja znam sta govorim,..
Mileta , 05/08/2008, 11:52
Jos jedan odlican tekst Dj. Vukadinovica.
Naravno, bice i ljudi koji se ne slazu sa ovim stavovima, ali to je
njihov problem. Nas problem sto je malo ovakvih tekstova, sto je
medijski prostor Srbije potpuno pod kontrolom zapada i DS-a. To
ukljucuje razne TV i stampu. Priilikom hapsenja Karadzica, skoro da
nije bilo drugog misljenja sem podrske, iako velika vecina naroda
smatra da je to kardinalna greska i velika nepravda. Na medijima su
bili razni podmiceni analiticari, predstavnici nevladinih
organizacija, estradni politicari koji su kao nesto objasnjavali i
sami sebe ubedjivali da je to opravdano, dobro i neophodno za
napredak Srbije. Ovo je podanicka vlast i politika. Zato i smatram
da nema nista od trazenja misljenja pred Medjunarodnim sudo. Uskoro
ce ih posetiti americki ili engleski ambasador i malo pripretiti, a
Tadic i Jeremic ce vec naci modul i preko istih analiticara,
nevladinih organizacija i estradnih politicara to narodu
objasnjavati da je eto to super za nas, za ulazak u Evropu, itd.
A.Semjonov , 05/08/2008, 11:55
Postovani g.Vukadinovic, Vi zaista pisete vazne
stvari i radite to jezgrovito i po meri. Ali kome se obracate? Nasoj
citalackoj publici? I s kojim ciljem? Mislim da je to slab domasaj i
da bi valjalo da pisete na nekom od "svetski" vaznih jezika.Za
pocetak na engleskom na primer. Hvala.
ana , 05/08/2008, 12:41
Delim Vaše mišljenje u svemu što ste
napisali.Takođe, mislim da je jako važno da ostane zabeleženo i
mišljenje onih koji nacionalno, istorijsko, moralno, istinito,.. i
dalje drže za vrednosti za koje se treba boriti.Jer dalji sunovrat
je neminovan na putu kojim smo "sa puno nade i očekivanja" krenuli.U
međuvremenu bi smo trebali da proučimo istoriju Kurda, trebaće
nam.Tek da Nas Ništa Ne Bi Iznenadilo.
Dragan,BGD II put , 05/08/2008, 12:41
Lepo je sto sami sebe citirate i hvalite se
kako ste nesto prorekli i lepo je sto volite narcise.Evo Kole vam je
rekao "da ste potpuno u pravu".Iako sam ove redove vec jedanom
upotrebio,moramo da ih repriziram.Rekoste da Haski tribunal nije
nikakav Medjunarodni sud,drn,zvrc i tako dalje.Pa tako isto govore
milioni popupismenih i nepismenih gradjana ove drzave.Kako to da i
oni isto misle? Odgovor je jednostavan,preparirali su ih,isprali im
mozak svakog dana u svakom pogledu.Deceniju i po citamo jedno te
isto,isti ljudi su pisali u slavu Milosevica,isti ljudi su pisali i
protiv njega,ali Hag je uvek bio nesto najgore,najnepravednije i
najpraljavije na svetu.U redu,neka je tako.Sta smo mi ponudili za
alternativu? Koji je to nas sud ogledalo istine,pravde i postenja.
da nije bilo Haga,nikom se ne bi sudilo za ratnme zlocine na
podrucju Hrvatske,Srbije,Bosne i Kosova.Da nije bilo Haga,ne bismo
culi najgrozomornije price i najstravicnija svedocenja zrtava.Koliko
je nevinih civila,zene i dece stradalo na prostorima gde se odvijao
rat? Ne znate? Sigurno vise od 100 hiljada ljudi,zena i dece(mislim
samo na nevine civile,zenu,decu,starce).Ko je pobio toliko ljudi?
Najverovatnije ima bar nekoliko hiljada krivaca,na svim prostorima
bivse Jugoslavije osim drzava u kojima se nije ratovalo. Gde se
njima sudilo? Skoro nigde.Zasto se nije sudilo? nemamo takvu
naviku.I posle i za vreme II svetskog rata izvuklo se na desetine
hiljada zlocinaca a stradalo je na stotine hiljada civilia,i NIKOM
NISTA.Neko pre neki dan rece,mislim prof. Vojin Dimitrijevic da je
Nirnberski proces bio namenjen za najodgovornije da bude kao
primer,a da se u Nemackoj odrzalo jos 25.000 sudjenja za ostale
slucajeve.Ovo vam pisem ne da bih pravio neka poredjenja sa Nemackom,jer
se taj zlocin ni sa jednim ne moze porediti,pisem vam da vam kazem,kako
upravljate camcem na jednoj velikoj mutnoj reci i to se vozite
nizvodno.Probajte da se okrenete,zaveslajte uzvodno videcete nije
lako ali je lepo.
tole (), 05/08/2008, 13:00
uz sve simpatije za g.dina Vukadinovica,procitajte
ponovo jucerasnje obracanje predsednika Tadica - dobro je,normalno
je,razumno je i nema alternativu,koliko sam ja u stanju da vidim.
bice bolje!
Colin_bgd , 05/08/2008, 13:52
Dragi Djordje, ako vam nije jos javljeno, mi
smo ratove devedesetih izgubili. Nije bitno da li je to pravedno ili
ne, ali to je cinjenica. Mozda ih ne bismo izgubili da se Amerika
nije umesala na strani onih drugih, ali jeste. Isto kao sto su
pobedili oni na ciju stranu je stala 1917., ili 1941. To se tada
nije svidelo Nemcima i Austrijancima, pa potom Nemcima i Japancima,
a danas nama, ali to je tako. Sila kroji svet, pobednici pisu
istoriju, to je tako od kada je sveta i veka...
Srle, Sarajevo , 05/08/2008, 13:54
Da nema ANA, JELENA,LJUBICA, SIMONIDA, VERA i
ostalih lijepih srbskih i grckih imena mislio bih da je SRBSKI ROD
izumro...
vuk, onaj pravi (2.put), 05/08/2008, 14:25
Interesantno je da izjave Frida, Kušnera i
Vordsforta nisu prokomentarisane od strane našeg predsednika ili
makar nekog od njegovih brojnih savetnika, ali ni od predsednika
naše vlade, a ni Skupštine, pa čak ni od, inače, veoma agilnog
ministra inostranih poslova. Još interesantnije je da na veoma
posećenim konferencijama za štampu, u brojnim intervjuima, kao i u
izjavama za TV i radio stanice pomenutih vodećih političara iz
vladajuće koalicije, niko od poslenika sa naših medija, počev od
običnih novinara, pa preko političkih analitičara, sve do glavnih
urednika, ne postavlja niti jedno jedino pitanje vezano za dotične
izjave. I tako se svi pravimo nevešti, vladajuća koalicija i
opozicija, mediji i birači podjednako, kao da tih izjava nije ni
bilo, sve dok ne prođe dvonedeljni karantin za Vukadinovića i on se
javno ne zacrveni u ime svih nas, usput trpeći svakoliko ruženje i
anatemisanje postiđenih čitalaca, koji baš i ne vole da ih podsećaju
na srpsku sramotu (napomena: videti „spise o opštenacionalnoj
paranoji“). Stidećemo se mi još!
simonida , 05/08/2008, 15:01
Izvanredan esej NASEM VELICANSTVENOM PADU! A i
pad je LET, zar ne! G-dine Vukadinovic, napravili ste jednu gresku,
ogromnu, kardinalnu gresku u Vasem clanku, oznacivsi medije kao
SRBSKI! No, znam da u tome grmu lezi zec jer mi mozete odgovoriti da
ste mislili geografski a ne PRISVOJNO!Ovakvi mediji kakvi su sada u
SRBIJI su sve drugo osim SRBSKI!
simonida , 05/08/2008, 15:36
djordje ,nema sanse, svuda su...
Rade B., 05/08/2008, 15:43
Nemam nameru, detaljno da analiziram tekst
gospodina Vukadinovića, u principu se slažem s njegovim stavom.
Međutim moram nešto da kažem, o kredibilitetu haškog suda. Zašto
1996, 97, 98 god. Nije podignuta optužnica protiv Franje Tuđmana.
Samo "oluja" i proterivanje 250.000 Srba sa svojih ogbjišta, bio je
više nego dovoljan razlog za to. Slučaj Orića i Haradinaja, trebalo
bi da uđe u udžbenike na pravnim fakultetima, širom sveta. Treba li
još dokaza da je haški tribunal, politička tvorevina. Ako treba,
pročitajte knjigu, haške tužiteljice Karle Del Ponte. Uz ovu temu
veoma je važno registrovati ponašanje naših vlasti, vezano za
hapšenje i izručivanje haških optuženi ka. Slučaj Radovana Karadžića
je pravi primer, na žalost drastičan. Umesto da odmah po hapšenju,
bude priveden nadležnom sudiji, Karadžić je bespravno i
protivzakonito skrivan na nepoznatoj lokaciji, bez prava na
telefonski poziv i advokata!!!!! Da zlo bude veće, prilikom hapše
nja oduzete su mu lične stvari (lap top i diskete), bez da je to
uopšete registrovano u službenim spisima. Aktuelna vlast, kojoj su
usta puna demokratije, mora da odgovori gradjanima Srbije, ko je
ovako postupio, u slučaju hapšenja Karadžića, po čijem nalogu i
zašto???
Ilarion Ruvarac , 05/08/2008, 16:32
Gospodine Vukadinovicu,samo tako i samo
napred!I ne osvrcite se za sobom, gubeci tako dragoceno vreme na one
, koji misle time da skrenu paznju na sebe. Neki od ovih nisu ni
videli ratista,dok su neki na prvi pucanj dali se u bekstvo,
ostavljajuci vekovna ognjista,svetinje,crkve i grobove otacestva....
I danas, negde iz "svog(polu)sveta",drze nam patriotske govore i uce
nas sta smo sve trebali raditi u vreme dok su oni bili u
"dezerterskoj ofanzivi napada, u borbi za osvajanje onog sto stomak
cini punim a razum ne ostavlja mirnim , da pohvali korak s kojim su
iskoracili iz sebe,nebi li time opravdali potrebu za kojom su posli
"...Dalje,ukazuju s prekorom, svakodnevno, na broj zrtava ne zeleci
cuti koliko je taj broj uvecan njihovim odlaskom.... Kada cemo
jednom poceti govoriti istinu i prebrojati se na "vrste"? U zemlji
gde zivim,prvo su dosli oni koji bi me u zube mogli nositi,i zbog
toga sto im to kazem, istim bise me i rastrgali.....I ne psovahu
neprijatelja koliko pljuvahu po onim koji ih pomagahu u hrani i
dzebani...U svoj tragediji misli molitveno im kazem:-potamo se,da
pridjem svetinjama i celivam ih,da se Bogu pomolim deco,onom istom ,
za koje se molim i danas za vas... Okle im ta "nauka",da samo sto su
stigli,u prve redove su se odmah nasli...Ah,nasa pusta potreba da
svuda budemo prvi.Gde nas je sve to dovelo i dokle ce jos? Iz jedne
tragedije(koju smo preziveli) idemo u drugu i vecu-u sopstveni
raskol.U raskol duha i vere,"razbijeni" u navijace ovog ili onog
tima-stranke, gde iz jedne strane kamenice lete i krvare onu drugu
smatrajuci to za uspeh.... E,braco moja,prekrstite se(pa i oni koji
nisu krsteni),jer je mnoge "krstio duh (ne)vremena",vratite se prvo
sebi,istini,pravdi,kako biste bili bozji.A onda kao takvi,bicete
svakom miliji i time,blizi."Daljina" je nasa kob...
John Dagan, 05/08/2008, 17:23
Sasvim je tacno sto to kaze Mr. Vukadinovic.
Vidim da opet neki od komentatora prozivaju 'ulaznicu' za Evropu.
Kao onomad kod Ruskog cara jdna 'matematicarka'; ili kao nasa
postovana komsinica. U Evropu ocemo? A sto, ako mogu da pitam? Pa ni
Svajcarska, ni Norveska, ni Amerika, a boga mi ni Rusija nisu u
Evropi pa im nista ne fali. I da ne spominjem Kinu i ostale zemlje
koje ce uskoro Evropu da 'kupe' - a nisu u JEvropi. Kad Amerika koja
nam je i uzor i mucitelj nije u Evropi - sto cemo mi tamo?? Jel nam
je tamo ocevina, ili sta? Ostanimo na nasem Balkanu s Bugarima,
Makedoncima i Grcima, a i sa Siptarima - ako hoce - ali bogami da se
prvo otresu Amerike pa onda. Bice nam lepo ko pre 2000 godina. A
mozda i bolje.
Љубомир Кецман, 05/08/2008, 18:21
Молимо се Богу да кроз сва та пропадња,
котрљања и каљугања која морамо проћи сачувамо СРПСКИ ДУХ, е да би
се одржала и вратила памет Расткова која ће помирити посвађану браћу.
Убеђен сам да ће из блата клијати памет способна да начини препреку
цивилизацији баналности, варварства и сатанизма.
slobodan , 05/08/2008, 18:23
odlican text, bravo djordje.
Светислав Костић , 05/08/2008, 18:52
Љубомир Кецману! Чујем како паметни људи у
комшилуку говоре и тврде, "помози ти најпре себи ако хоћеш да теби
Бог помогне. Јер се наш свијет таквих и овоземаљских животних
правила не придржава, због тога у Србији влада белај и Белајевићи.
Zoran , 05/08/2008, 18:53
Sanader kaze,mi se ponosimo Olujom,a mi
napadamo svoje gradjane i rukovodstvo,koji su zivotima branili
otadjbinu.ma nije ni cudo sto nam se ovo dogadja,mi smo sami sebi
najveci neprijatelji.
Dragan,BGD , 05/08/2008, 19:17
Gospodo,svako od vas ko nece u Evropsku uniju
neka se javi sada,neka potpise da ga EU ne interesuje.Kada Srbija
postane clanica,neka za njega i dalje ne bude.Ne treba mu ni
slobodan ulazak u evropske drzave,ni mogucnost zaposlenja bilo gde
na tlu Evropske unije i jos milion pogodnosti kojima su u susret
pohrlile sve drzave:Madjarska,Poljska,Estonija,Letonija,Litvanija,
Rumunija,Slovenija,Bugarska,Kipar... a jedva cekaju da dodju na red
Ukrajina,Moldavija,Hrvatska,Albanija,Makedonija ili bolje receno
SVI....
zeljko paunovic, 05/08/2008, 19:24
Zanimljiva je potreba čitaoca koji je valjda iz
Beograda (Colin_bgd), da odabere nadimak Colin. No dobro, stvar
ukusa, ali Colinovo spisanije pokazuje njegovo slabo poznavanje
istorije. U Prvom svetskom ratu nije "pobedila strana na koju je
stala Amerika" jer takva formulacija sugeriše da nije bilo Amerike
ne bi bilo ni pobede. Pobedu su već izvojevali Francuzi i ta zemlja
je najzaslužnija za ishod rata, a što se tiče Drugog svetskog rata
Sovjeti su u najmanju ruku podjednako zaslužni za ishod rata kao i
SAD. Međutim povod za moje javljanje je rečenica sa kraja komentara
u kojoj se kaže "Sila kroji svet, pobednici pisu istoriju, to je
tako od kada je sveta i veka...". Dragi Coline, taj stav nekako
previše podseća na stavove Dragoljuba Mićunovića iz intervjua koji
je krajem marta dao Politici, a u kome uvaženi član DS tvrdi da je
"cela istorija sazdana na nepravdama i da su jači uvek tlačili
slabije". Takav defetistički i fatalistički stav inače, nije stran
dobrom delu naše javnosti, jer eto, zaboga, biće onako "kako nam
veliki i silni skroje". Svima onima koji tako misle preporučio bih
da pročitaju komentar Miloša Petrovića na intervju D.M. objavljen u
Politici 27. marta. Evo samo nekoliko rečenica iz tog komentara:
"Ako su istorija i naša savremenost sazdani na nepravdama i
tlačenjima, pitanje je kako se onda može odvijati i zamišljati bolji
život ?" (D.M. smatra da nemamo pravo da "u ime teritorija ili
lažnog junačenja ugrozimo evropsku perspektivu i normalan, bolji
život"). Dalje kaže Petrović: "U kom smislu se za život u brutalnom
svetu pravde jačeg uopšte može reći da je normalan i bolji"?
zeljko paunovic, 05/08/2008, 19:25
Drugi deo. I sam D.M. u svom intervjuu priznaje
da je odnos EU prema Srbiji protivpravan i siledžijski, pa se onda
postavlja pitanje da li je besmisleno govoriti o nekakvim
vrednostima, uključujući normalan, siguran i bolji život. Istina je,
naravno, na drugoj strani – sve ono što se može ubrojati u
univerzalne vrednosti čovečanstva jeste proizvod borbe generacija i
generacija ljudi iz svih zemalja sveta i njihovog požrtvovanog
suprostavljanja silnicima, a stav "Sila kroji svet, pobednici pisu
istoriju, to je tako od kada je sveta i veka..." služi za
zaluđivanje širokih masa kako ne bi mislile svojom glavom.
Lazo , 05/08/2008, 20:03
Bravo. Vise se ne bojim. Prezivjecemo i ovo
ropstvo.
Dakic Lazar , 05/08/2008, 20:06
Nikoga od pridoslih zemalja u EZ nisu
skracivali za teritorije,a kladim se da ni jedna drzava koja je usla
u EZ i koja ce uci u ez,nikada ne bi pristala da poklanja svoje
teritorije.Nema rasprodaje Srbije za vizu EZ.Rusi su najzasluzniji
za poraz nacista,a Ameri i ostali su dosli na kraju i sebi pripisali
pobedu.To su cinjenice.
Branislav Petković, 05/08/2008, 20:39
Poštovani gospodine Vukadinoviću, ...Govorim u
svoje ime, a nadam se da nisam usamljen, NIKO nije mogao da radi u
moje ime bez mog izričikog pristanka. Sadašnja vlast je, na primer,
mogla da radite u moje ime da sam na izborima glasao za njih ali to
i nije naročito bitno. Bitno je da što veći broj ljudi shvati da
vlast koju imamo i kakvu imamo zapravo nema nikakvu vlast.
terramare , 05/08/2008, 20:44
Citalac COLIN ke potpuno pravilno primetio i
opisao znacaj ulaska SAD-a u I i II,. Sv. rat. Ne zelim ga gledam u
solju, ali dve velike sile Antante, Velika Britanija i Francuska su
bile 1917 godine blize porazu nego pobedi.Spasli su se ulaskom
Amerike i Italije u rat, kao i novom pronalasku, tenku, koji je
najzad uspeo da pokrene mrtav front na reci Somi. Tih godina 1916 i
1917 frontovski rat na zapadu je licio na Krljaevica Marka i Musu
Kesedziju," pustio bi ja njega, ali nece on mene". Amerika se dugo
opirala ulasku u rat, i nije bila tako pristrasno opredeljena za
saveznike Antante, to se posle euforije pobede brzo zaboravilo.
Slicno je bilo u uoci II.Sv. rata, nisu hteli da se mesaju, ili kako
su rekli dosta im je bilo spasavanja Evrope. I jos jedna recenica je
apsolutno tacna, pobednici diktiraju uslove, sa vise ili manje
osecanja pravde, sa vise ili manje sebicnosti, sa vise ili manje
morala. I posle I. i posle II. Sv. rata su svecano ovecali da se
nece vise mesati u unutrasnje stvari nezavisnih drzava, da nece
prisvajati teritorije, ili ohrabrivati druge( njihove poslusne
miljenike, podeljene na dva tabora) da to cine, vec u Kazablanci,Teheranu,Jalti
i Potsdamu su njihova obecanja postala makulatura. Colin je potpuno
pravilno video i shvatio.Pohvala za Svetislava Kostica, nazalost su
Srbi tu narodnu poslovicu ili maksimu zaboravili, a mozda im je neko
naredio da je zaborave, verovatno je tako bilo. Kao sto su
zaboravili kralja,kraljevinu, otadzbinu,veru,gedzu,svoju istoriju,
moral.
ZoranNS , 05/08/2008, 21:11
Na osnovu ovdašnjih komentara se lako može
zaključiti da svi imaju PREFINJEN osećaj za pravdu pa i gospodin
Vukadinović. Gde taj osećaj nestaje kada svojim postupcima treba
suditi.
Rale , 05/08/2008, 21:37
Svaki rat je biznis,pa tako i DR.SVJ.RAT.Ameri
su profitirali na muci Evrope i zgtali pare,prodavajuci joj oruzje i
hranu.Kad su videli da je rat pri kraju i da nacizmu klecaju kolena,pridruzili
su se i rezultat znamo.Pricao sam sa jednim Jevrejem negde u
Evropi,jedan gospodin koji mi kaze:Ameri su citavo vreme znali sta
nacisti rade i nisu nam hteli pomoci od samog pocetka.Nisam ga pitao
da li mu je iko nastradao...
Marko Draganić, 05/08/2008, 21:40
Gospodine Vukadinoviću, ima se tu još štogod
oteti, gdje je Vojvodina, gdje je Raška oblast, pa jug Srbije
zaključno sa Nišom. A trgovina radi ili bolje rečeno predaja, kako
rukovodstva, tako i teritorije. Kad narkoman počne iznositi stvari
iz kuće kako bi nabavio drogu, počinje prvo sa najmanje potrebnim
stvarima dok ne proda stan, ako ga ko ne zaustavi od kućne čeljadi.
Tako je i sa srpskim životnim prostorom. Sve dok se Srbi ne opamete
(iskreno mislim da je prekasno)i ne zaustave moralno propadanje
nacije, kraj je izvjestan. Ili što bi ...Broz rekao Narod koji ima
takvu omladinu ne treba da brine za svoju budućnost, prevedeno na
današnju situaciju:Narod koji ima ovakvu vladare ne treba da brine
za svoju budućnost JER JE NEMA. Nije valjda da je od svega što danas
postoji , a postojalo je i ranije i još traje u Srbiji, manje važno
od prijema u Evropsku uniju.Kako preostalih 170-tak država svijeta
živi bez članstva u EU, trebalo bi neko da istraži, dobra zadaća za
projekat koji treba kandidovati za sredstva iz Nacionalnog
investicionog programa.
Предраг Благојевић, 05/08/2008, 21:49
Први пут коментаришем писање гдин-а
Вукадиновића.Текст би у цијелости потписао.Но,друге ствари су ме
понукале. Уваженом Драгану да кажем да не изговара тако лако цифре
од преко 100.000 убијених цивила(претпостављам бошњака и хрвата).Наиме
документациони центар из Сарајева,на чијем челу је Мирсад Токача,који
је у рату радио за муслиманску владу у Сарајеву,је објавио именом и
презименом,да је у рату у БиХ погинуло 97.600 људи.Од тога 65 %
бошњака,27 % срба и 6 % хрвата.Дакле бошњака око 63.000, од тога
преко 55 % војника!Хрвати су највећма били војници,а више су
страдали у сукобима са бошњацима!У Хрватској по званичним подацима
14.000 хрвата и 7.000 срба(2/1,а по попису је било 5/1).....Око Хага.Мр
Момчило Крајишник је био предсједник скупштине, и добио је 27 година?!Наградно
питање:зна ли ико како се звао предсједник Рајхстага у трећем рајху?...!Драган
Гаговић,ако га се ико од вас ЕУ тоталитариста сјећа је био убијен од
стране француске обавјештајне службе у Фочи 1997. у аутомобилу пред
четверо дјеце које је водио на такмичење,због наводне умјешаности у
ратне злочине.Поуздано је био кооперативан.Гдин Брђанин је осуђен
као предсједник САО Крајине за говор мржње 35 година,а Бањалука је у
рату била мултиетнички рај за злочиначко Цацино,Ћелино,Ћелино",Јукино,Ђилдино..Сарајево....
M. Crnjanski, 05/08/2008, 21:58
Dragi Djordje, tradicionalno sjajno.
Jednostavno nemate konkurencije kada je u pitanju prilicno bedna
srpska polemicka i analiticka scena. Ali ono sto uvek i iznova
zapanjuje pa i najvise boli, je zaista sramno cutanje srpske elite.
Gde su, sta rade, zasto cute?!
Svetislav Kostić , 05/08/2008, 22:22
zeljko paunovicu, Moja licna duboka zahvalnost
za vas koncizni komentara od utorka u 19:24 casova u kojem u
akademskom ali i odlucnom tonu skrecete paznju na istorijske
cinjenice i aktuelna negativna zbivanja u srbiji Politikinim
konzumentima i korisniciam internet podijuma koji svoju prozapadnu
ideologiju vec od samog pocetka demonstrativno isticu pseudinimima
sa provokativnim prizvukom amerikanstine - "Colin bgd" i da dalje ne
nabraja. Mene ce se u buduce rjedje, ako uopste, da cuje. Sa takvim
srpskim savreemnicima koji se dice svojom proamerickom ideologijom
nemam vise zivaca. Za mene je Srbija kao zemlja srpskog nacionalnog
korpusa otpisana. U tome ocigledno nisam ni izdaleka usamljen. Tek
koju nedelju ranije, jedna ovakva Kolumna Djordja Vukadinovica bila
je peplavljena komentarima citalaca od preko 150 objavljenih napisa.
...
ГОРАН , 05/08/2008, 23:53
Еврољупство постаде вера,слепа и гадљива на
чињенице.Мантра о европском путу се понавља заљубљено и упорно, а ЕУ
у коментарима неких читалаца добија и обележја безгрешности.Еврољупци,како
видим,верују да добијамо све што смо заслужили и правда не мора бити
иста за све!?Људи,имамо озбиљан проблем.Уметници,интелектуалци су
увек били критичари власти и носиоци слободне мисли,бунтовници.Више
није тако,бар код ових који нам се свакодневно обраћају.Уметници
постадоше партијски радници,а интелектуалци апологете партијских
програма.Масовно побацаше заставе слободе у трње издадоше и
демократију и себе.Да ли је партиократија само фаза у развоју
демократије или нови облик тираније?
miloje , 06/08/2008, 01:13
Svaka cast G. Vukadinovicu! Vreme je da se javi
i neko u nase ime ko se ne vezuje ni za "nacional-radikalske" ni za
"euro-demokratske" "tripove" i jasno, prosto - srpskim jezikom
nazove situaciju svojim imenom. Mozda bi ovo mogao da bude pocetak
jednog novog stava i razmisljanja koje ce se prosiriti Srpstvom a
koje se vise nece bazirati na necijim proracunatim, kratkodometnim
(i profitabilnim) dnevno-politickim stavovima vec na konacnom
realnom sagledavanju situacije. A onda cemo moci i da odlucimo sta
nam je ciniti.
Matija Soskic, 06/08/2008, 02:05
Sve dotle dok u Srbiji bude aktuelno ono o cemu
je Seselj govorio u svom uvodnom izlaganju na sudu u Hagu, Srbiju
nece razumeti ostatak sveta. Matija Soskic, Kanada (Eh?)
milos mijuskovic, 06/08/2008, 09:26
Nisu krivi stranci koji sprovode politiku
svojih zemalj,glavni krivci su gradjani Srbije koji na izborima
glasaju za one koji su spremni da ponizavaju svoju zemlju i svoje
gradjane čak i više od onog što se od njih trazi.
|
|