Dragan Milosavljević
Srbija u raljama »nezavisnog novinarstva»
Djindjić
protiv Djindjića
Autoru
knjige »Djindjić u kandžama mafije«, žestoko osporene u Medija
centru od strane »demokratske omladine«, i u maniru » kulturne
revolucije« bačene na lomaču javne osude pre nego što
je pročitana, valja skinuti kapu za dosetljivost.
Za
sve one koji pomalo sumnjaju da mi »demokratski« i »pluralistički«
u stvari biramo gubernatore a ne lidere, njegove knjige su poučne
i inspirativne. Teraju na razmišljanje o pravoj prirodi i inspiratorima
puča nazvanog »demokratskom revolucijom«, što ovde, pogotovo
tokom učestalih izbornih kampanja, nije hobi ni takmaca ni
navijača medju taocima mafije koja ima svoju državu.
Života
Ivanović, penzioner, a ne aktivni novinar Tanjuga, kako je
brže bolje javljeno u medijima, prevazišao je štosom svetski poznatog
Milorada Pavića literarnog imitatora magične kocke gde
se sistemom obrni-okreni traga za slaganjem do savrsenstva haotično
razbacanih kockica – samo što se u ovom slučaju radi o istini.
Reč
je o liku i delu kontrovezrnog premijera Zorana Djindjića,
kako to Tijanić za bivšeg prijatelja hoće da kaže, »streljanog«
od strane »skotova«, glodur veruje iz najbliže mu okoline.
Šta
je to uradio Života, što će mu kad-tad doneti ako ne Pulicerovu
nagradu, onda makar priznanje kao novinaru koji je baveći
se još uvek misterioznom smrću, ali pre svega kontroverznim
životom, likom i delom Zorana Djindjica, napravio epohalni rez
u suštinu današnjeg vrhunskog novinarstva i publicistike, kao
i bledim pokušajima imitacije od strane ovdašnjih misionara te
žurnalistike koja je i plaćenička i strogo namenska.
Oslonjena, doduše, više na strogu selekciju nego na golu laž,
ali redovno praćena uvreljivom slikom, pod zadatim uglom.
Priredio
je dve knjige o Zoranu Djindjiću, jednu u izdanju novinske
agencije Tanjug pod naslovom »Srbija u Evropi« koja je uz sve
počasti, pre svega rukovodstvu kuće, i novom direktoru
Luki Mičeti, promovisana pre više od pola godine u Tanjugovom
Medjunarodnom pres centru.
Bio
je to omaž stranci i njenim prirepcima koji su Mičetu iz
negostoljubive sredine NIN-a koji se uspustio u koketiraje sa
patriotskom opcijom, transferisali na informativni Titanik koji
tokom tranzicije uzalud traga za svojom santom, a horizonte motri
bronzani Moša koji kontroliše ulaz. Da li samo to?
Od
pada Milosevića, agencija - gde vrhunski novinari rade za
200 evra i to kao u rudniku - privremeno je uhljeblje crnogorskih
kadrova bez odgovarajućih mandata. Troškove naravno snosi
Srbija koja jedina medju bišim republikama nema svoju nacionalnu
agenciju. Nekoliko spratova jedne od najlepsih zgrada u Beogradu,
koja je pre rata bila poljoprivredna banka a posle rata OZNA,
izdato je moćnoj firmi i ima dosta tanjugovaca koji se pribojavaju
da će agencija otići u stečaj kao svojevrsna informacijska
šećerana, a zgrada u »prave ruke«. Svaka vrednost ima svog
Koleta.
Drugu
knjigu, gore spomenutu kontroverznu, sa uslikanim Legijom iznad
Djindjića, Života je pokušao da predstavi u konkuretskom
»Medija centru« zadužbini »ljudskih prava», »nezavisnog novinarstva«
i žurnalističkoj meki »Druge Srbije« Taj verovatni best seler
će za razliku od »Srbije u Evropi« doživeti snažno interesovanje.
Čak
je i visprena Bećkovićka našla za potrebno da ovu spornu
beletristiku uvrsti u u »utisak nedelje« mada je to verovatno
utisak decenije, ako ne i više od toga.
Ne
zbog spisateljskih opservacija autora, mada je Živorad dobar novinar,
već zbog proste činjenice da su obe knjige zapravo priredjeni
govori filozofa i političara Djindjća i novinara koji
su o njemu pisali u rasponu od nekritičke glorifikacije do
ocena da se radi o najtalentovanijem učeniku Makijavelija,
dakle djavolovom šegrtu. To su vodeći novinski mudraci i
rekli, naravno, tek pošto je ubijen.
Prva
knjiga Tanjugova, dakle govori o Djindjicu dr Dzekilu, druga o
Mr Hajdu.
Vrlo
prosto reklo bi se. Bilo je potrebno samo iz ogromnog priliva
materijala koji pristiže u novinsku agenciju kao iz neke komine
filtrirati dva brendija .Postupak odavno poznat, u servisiranju
političkih potreba satanizacije ili šlihtanju odredjenim
političkim figurama ili trendovima. Cela ta tehnologija dobro
je savladana u nekada uticajnoj državnoj agenciji. Bilo je to
još u vreme dogradnje i nadradnje životnog lika i dela neumrlog
Broza, politike nesvrstanosti i nepogrešivosti partije, a potom
politike i »posle Tita Tito«.
Ali
niko se nije setio kao promućurni Života da u razdvojenim
knjigama u kratkoj pauzi pokaže da su dva lika u istom telu dr
Dzekil i Mister Hajd okosnica celog jednog sistema koji je zamenio
jednoumlje vestinom vrhunskog cinizma u manipulisanju i koje sebe
promoviše i na ovim prostorima kao neku vrstu nove religije.
Kako
je to lepo sročio Orvel »istina je laž«, »ropstvo se naziva
slobodom. «Ispranim mozgovima servira se to u vidu nevladinih
dekreta koji od trenutka svog uvodjenja od strane sadašnjeg gospodara
sveta postaju neporeciva realanost u kojoj živimo. U kojoj je
posprdanjem sa nacionalnim interesom malima oduzeto pravo na kritičko
promisljanje kako sopstvene sudbine tako i sudbine države koju
smatramo svojom domovinom. Njima se ugradjuju čipovi da budu
prepoznati kao nepokorni nosioci »teorije zavere«.
Poznato
mi je da je gospodin Života Ivanović čovek koji vlada
sa najmanje četiri svetska jezika i ima jednu od najvećih
dioptrija za koje sam ikada čuo. Gotovo ceo svoj radni vek
proveo je u Agenciji čitajuci svakodnevno desetine i desetine
vodećih svetskih listova. Njihovi su eminetni uvodničari
i analitaičari odradjivali onaj deo političkog posla
koji smo mi ovde smatrali nezavisnim novinarstvom.
Prvo
je servisirao duboko konspirativne crvene i crne biltene, publikacije
koje su stizale na stolove Titovih aparatčika da bi isključivo
oni znali šta nam neprijatelj sniva o glavi, ali kao i u svim
svetilistima, ta vrsta istine, to jest pogleda na svet prožetog
jasno fiksiranim interesom onih koji vladaju svetom, bila je moć
pravosvestenika. Znao je Života da se Jugoslavija raspala bar
deset godina pre armagedona koji se pripisuje Srbima. I pisao
o tome i upozoravao .Optužili su ga da je nacionalista.
Veselim
se pri pomisli da je Života makar kao penzioner izašao iz utrobe
galije i sa palube doviknuo svima koji još imaju uši da čuju,
oči da vide i pamet da razmisljaju. »Ljudi nemojte misliti
tudjim glavama i meriti tudjom savesti«. Dovoljno je kupiti dve
knjige o dve istine o jednom čoveku da bi se shvatilo da
je jedna od najvecih enigmi za balkansku pamet dobro uznegovani
princip dvostrukih standarda jedne civilizacije koju je ovih dana
zapadni autor nazvao »demokratskom kolonizacijom«.
Nažalost,
čak i jedan vispreni Zoran Djindić nije shvatio da je
njegov posao kao i onih koje zastupa isključivo da vesla
i to po komodi, a ne da drži kormilo u ruci.
Tu
lekciju ostali iz šlihtarske DOSOVSKE »elite», koji glume političke
ambicije, dobro su shvatili.Oni bi svakako mogli u svojoj biblioteci
da drže obe knjige o liku, delu i sudbini premijera države koja
što vise stremi Evropi sve je bliža »Ognjenoj zemlji«.