
[26] 

 

                                                      Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера  
 

 Радио Београд 

Емитер је у наведеном периоду одмерено и неутрално  извештавао о активностима 
учесника предизборне кампање.  

 

У централној информативној емисији „Новости дана“, од 15 часова, извештавано је о 
предизборној кампањи у прописно обележеним блоковима, без уоченог фаворизовања 
било ког учесника кампање. Од 04. маја, од 16 часова започела су получасовна 
представљања изборних листа по редоследу који је утврђен жребом. Време одређено за 
надзор (9-12 и од 15-18) није у целини обухватало ова представљања пошто је емитер 
термине за представљање организовао делом изван овог временског оквира.  

 

Начин представљања препуштен је самим учесницима, па су се неке листе  одлучиле 
за гостовање у студију, а неке аудио материјалом који су доставиле. У случају када се 
представници неке од листа нису појавиле у предвиђеном термину, исти  је остајао 
упражњен. 



 

[27] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера  

 

 Радио Нови Сад 

У централној информативној емисији „На длану Војводине“ уочена је знатно већа 
заступљеност садржаја везаних за листу „За европску Србију“ (в. табелу).  
 
 Прилози у централној информативној емисији су прописно означавани.  
 

 
 
 Емитер је мало простора посветио покрајинским и локалним изборима. Представљање 
изборних листа се одвијало у емисији „Излог“.  
 
 Табела показује већу заступљеност у представљањима код неких листа, до чега је 
дошло јер су те листе имале у опсервираном периоду по два представљања. Може се 
претпоставити да су и друге листе имале већи број представљања у периоду који није 
обухваћен надзором.  
 

 
 
 Политички маркетинг је уредно означен. Није уочено емитовање плаћене промоције. 
Емитер је поштовао предизборну тишину. 
 
 



[28] 

 

                                                      Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 
 
 

 Радио Б 92 
 

Емитер се првенствено бавио коалицијама Листе за европску Србију, СПС-ПУПС-ЈС, 
ДСС-НС, ЛДП, како на републичком, тако и на локалном нивоу у извештавањима о 
активностима кандидата за градоначелника Београда. Покрајински и остали локални 
избори добили су мало простора у информативним емисијама овог емитера. (в. табелу) 
 

 
 
 

У посматраном периоду од 28. априла до 11. маја извештавање Радија Б 92 се може 
оценити као у прилог пре свега „Листу за европску Србију – Борис Тадић“ (ЗЕС), а затим и 
ЛДП-а.  Фаворизовање поменутих листа Радио Б 92 је чинио на три начина.  
 

Прво, представницима ових политичких опција је дато више простора у емисијама 
„Кажипрст“,  „Разглас“ и „Пешчаник“  (в. табелу).  
 

Друго, често су тоснки емитоване изјаве аналитичара - економских и политичких        
(8 пута у посматраном периоду), који су искључиво подржавали ове опције. На пример:  

 
- тонске изјаве аналитичара Милана Николића и активисте Цесида Марка 

Благојевића (6. маја). Цитати саговорника: „Коштуница је намерно заказао 
седницу у време предизборне тишине... Коштуница доводи остале актере у 
изборима у неравноправан положај...“  

 
- на крају извештаја о потписивању уговора „Заставе“ и „Фијата“ тонска изјава 

економског аналитичара Стојана Стаменковића, „ако 11. маја дође влада која ће 
поштовати ССП, Крагујевац и Застава могу да процветају, ако не Застава ће 
наставити да тавори“ (6. мај). 

 
- у анализи кампање, тонски - професорка ФПН Јелена Ђорђевић, цитат, „ово је 

била прљава кампања у којој су СРС и ДСС вратили на сцену говор мржње“      
(8. маја). 

 
Трећи начин је вођење негативне кампање против коалиције ДСС-НС и Српске 

радикалне странке (СРС) тако што је под маском предизборног извештавања су настојали 
да политички компромитују представнике ових листа.  
 
 
 



 

[29] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
Примери: 

  
 у прилогу о сукобу активиста ЛДП и Александра Тијанића, тонски дата изјава В. 

Коштунице која поред изјаве Надежде Гаће (НУНС) и Зорана Остојића (ЛДП), може 
тумачити крајње негативно по В. Коштуницу (28. април) 
 

 Извештај – тонски Милан Ивановић и Марко Јакшић (активисти ДСС са Косова), 
извештај да ће поднети кривичну пријаву за велеиздају против Тадића и Ђелића. На 
крају извештаја новинар констатује да њих двојица добијају по неколико стотина 
хиљада динара плате месечно из буџета, које им је омогућио Слободан Самарџић 
(ДСС) – (5. маја) 

 
 информација да је лидер „Строја“ подржао ДСС, уз напомену да је њихов лидер 

осуђен на годину дана затвора због распиривања верске и националне мржње       
(8. маја).  

 
Такође уочено је да су о односу на лидере ЗЕС и ЛДП, пре свега Војислав Коштуница, 

мање пуштан тонски, а више су цитиране његове изјве. 
 

Према коалицији СПС-ПУПС-ЈС, емитер је имао неутралан став. 
 

Емитер је ван изборних блокова, а као државне активности пратио изјаве Тадића, 
Ђелића, Динкића, Коштунице, Јеремића... при чему су врло често те изјаве биле 
очигледно у директној функцији кампање (позивало се на гласање за ту опцију, критика 
дуге опције и сл).  
 
 

 
 
 

Нису забележени прекршаји предизборне тишине.  
 
 
 

■  ■  ■ 



[30] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 

 Радио Индекс 
 

Емитер је уздржано пратио и извештавао о предизборним активностима. У централној 
информативној емисији „Индекс дана“ од 16 часова, у означеним изборним блоковима 
таксативно су саопштаване текуће активности учесника изборне трке, ретко када 
илустроване тонским изјавама.  

 

 

Изван ЦИЕ није било предизборних садржаја.  

     
 
 
 
 
 

■  ■  ■ 
 
 
 
 



 

[31] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 

 Радио Фокус 
 

Централна информативна емисија  „Дневник“ се емитује од 16:30 часова. 
 

 
 

Представљање листа и кандидата се одвијало у емисији „На линији“ која се емитује од 
10 до 12 часова. 
 

Аутор емисије „На линији“ (Никола Божиновић) експлицитно и неприкривено пропагира 
своје политичко уверење и страначке симпатије („...ја заиста немам никакву дилему да 
је време да радикали дођу на власт“, емисија „На линији“ 30.04.2008. године, гостовање 
Гордане Поп Лазић). Политичко уверење се изражава исказивањем симпатија према 
одређеним политичким опцијама и личностима (СРС, у мањој мери ДСС; Војислав Шешељ, 
Томислав Николић, у мањој мери Војислав Коштуница). Уочена је ненаклоност према 
политичким опцијама и личностима које су, према мишљењу водитеља, на „супротној 
страни“ (ДС и ЛДП; Тадић и нарочито Чедомир Јовановић).  
 

У емисији „На линији“ (30.04.2008. – гостовање Гордане Поп Лазић, потпредседнице 
СРС-а и 08.05.2008. гостовање Немање Шаровића, члана ИО СРС-а и кандидата за 
посланика) представници листе СРС су добили више простора за представљање.  
 

 
 
Политички маркетинг је уредно означен. Није уочено емитовање плаћене промоције. 
Емитер је поштовао предизборну тишину. 



[32] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 ТВ Студио Б 
 
 Скоро половина прекршаја из Упутства 1.2. начињени су 29.04., после чега је емитер 
почео да означава предизборни програм на прописани начин. 
 

 
 

 У терминима изван ЦИЕ емитован је предизборни блок са искључивом доминацијом 
трију листа: ЗЕС,  ДСС-Нова Србија и СРС. Трајање блока је трајало између 10 и 20 минута. 
Остале листе нису биле заступљене у представљањима у интервалу који је посматран.  
 

Редовне емисије: „Директно“ 29.04. (Томислав Николић), „Интервју гледалаца“ 01.05. 
(Ивица Дачић), „Интервју гледалаца“ 05.05. (Јоргованка Табаковић), „Директно“ 06.05. 
(Чедомир Јовановић), те „У сусрет“, ванредна емисија, 07.05. (Војислав Коштуница), нису 
обележене као предизборни програм иако су то недвосмислено по свом садржају  биле.  
 

 
 
 У периоду мониторинга  није било прекршаја Општег обавезујућег упутства у емисији 
Вести у 19 као централној информативној емисији. Само једном се поред ДСС-НС, ДС, СРС, 
ЛДП, СПС, ПСС, појавила у емисији „Вести“ и Зелена странка као учесник на локалним 
изборима. 
 

 Прекршаји изборне тишине нису регистровани. 

 

 Плаћени термини нису емитовани. 



 

[33] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 

 ТВ Ентер 
 

У оквиру централне информативне емисије „Пресек“ у 18 часова извештаји су били 
неутрални. Емитоване су агенцијске вести ван којих није било других коментара и ставова. 
 

У оквиру централне информативне емисије „Пресек“ у 18 часова 29.04.2008. емитовано 
је 6 прилога у вези са изборима изван означеног предизборног блока. 
 

 
 

Изван централне информативне емисије предизборни садржаји емитовани су у 
редовним емисијама, у којима нису били прописно обележавани. Неозначени предизборни 
програм (Упутство, прекршај 1. 2) забележен је у 4 наврата - у емисији „Београд у жижи“ 
дана 30.04. (Б. Србљановић), 06.05. (А. Вучић) , 07.05. (А. Поповић), те 01.05. емисија 
„Није српски ћутати“ (Чедомир Јовановић). 
 

 
 

Препорука РРА за комерцијалне радио и телевизијске станице о изнајмљивању термина 
у којој се препоручује да изнајмљени програмски простор у сврху предизборне пропаганде 
не прелази 120 минута укупног дневног програма прекршена је 5 пута. 

 
 
 
 



[34] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
Препорука РРА за комерцијалне радио и телевизијске станице о изнајмљивању термина 

у којој се препоручује да изнајмљени програмски простор у сврху предизборне пропаганде 
у термину између 18 и 22 часа не прелази 30 минута прекршена је 8 пута. 
 

 
 
 

Телевизија Ентер 09.05.2008. (предизборна тишина) у ЦИЕ „Пресек“ у 18 часова као и у 
„Вестима“ у 16 часова и у другој информативној емисији  „Пресек“ у 22 часа емитовала је 
снимак протеста испред зграде владе на којем се виде функционери ЛДП-а Чедомир 
Јовановић и Биљана Србљановић. Вест гласи: „Присталице ЛДП-а предвођене лидером 
Чедомиром Јовановићем протествовали испред зграде владе због најављене 
ратификације гасног споразума са Русијом..."       
       

Дана 10.05. и 11.05. нису регистровани случајеви прекршаја предизборне тишине.  
 

Током посматраног периода нису забележене вредносне оцене које би фаворизовале 
или дискриминисале ни једног од учесника у изборној кампањи.  
 
 
 
 
 

■  ■  ■ 



 

[35] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 

ТВ Палма плус 
 

У свим сегментима предизборног програма (унутар ЦИЕ и изван) упадљива је 
несразмера предизборних садржаја у корист листе СПС-ПУПС-ЈС.  
 

 
 

Фаворизовање ове каолиције вршено је кроз давање далеко више простора у свим 
информативним и предизборним емисијама, репризирању поједниних предизборних 
активности и конвенција ове коалиције – што се односи на локалне и парламентарне 
изборе подједнако.  
 

Заступљеност предизборних садржаја се исказује приближно у сразмери 2:1, што значи 
да листа СПС-ПУПС-ЈС има око два пута више простора него све преостале листе заједно.  
 

Прилози о активностима листе ЛДП нису били тонски покривени, за разлику од прилога 
о осталим листама. 
 

 
 

У централној информативној емисији „И би дан“ ван изборних блокова праћене су 
активности локалне самоуправе, емитоване изјаве лидера и осталих челника ЈС, као и 
њихових коалиционих партнера,  разним поводима у домену свакодневних активности на 
целој територији општине Јагодина, при чему су врло често те активности и изјаве биле 
очигледно у директној функцији кампање како на локалном, тако и на републичком нивоу 
 



[36] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
(показивали се резултати рада, свакодневно су интервјуисали мештане и посетиоце – 
посебно млађу популацију, преносећи њихова дивљења и похвале на рад локалне 
самоуправе и позивање на гласање за ту опцију на свим нивоима, критика дуге опције и 
сл). Како је све ово емитовано изван предизборног блока, могло би се подвести под 
кршење Упутства 1.10 (индиректна кампања). 
 

Упутство 1. 4. (сви плаћени термини морају бити најављени и одјављени као 
предизборни програм)  прекршен у 2 наврата.  
 

 
 

 
Препорукe комерцијалним радио и телевизијским станицама о ограничењу времена за 

плаћене термине није поштована 11 пута, најдуже 05.05. када је емитован митинг 
коалиције СПС-ПУПС-ЈС (4 сата). Овај митинг није на почетку и на крају означен као 
предизборни програм, што је уједно прекршај Упутутства 1.4.  
 

Нису забележени прекршаји предизборне тишине. 

 
 
 
 
 
 

■  ■  ■ 



 

[37] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 
 

 ТВ Бачка 
 
 
 У програму ТВ Бачка нису уочене никакве неправилности у погледу поштовања 
предизборне регулативе. Предизборни маркетинг је био прописно обележен, у 
информативним емисијама предизборни програм је био обележен, емисије у којима се 
представљају кандидати политичких странака су биле означене непрекидном ознаком 
„Избори 2008“. 
 
 Ипак, дана 05., 06., 07. и 08.05. емитовани 35 мин. документарни филмови о општини 
Врбас -  реконструкција, напредак града, решавање проблема... Општинску власт у Врбасу 
обавља СРС. 
 

Није било плаћене предизборне промоције, на шта ова телевизија и нема право као 
гласило јавног сервиса. Тиме је ова телевизија поправила своје понашање у односу на 
јануарске изборе.  
 

Прекршај предизборне тишине није забележен.  
 

 
 
 
 
 
 
 
 

■  ■  ■ 



[38] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 

 ТВ Врање 
 
 

У посматраном периоду кампање парламентарних избора од 21. априла до 11. маја, ТВ 
станица ТВ Врање о кампањи је извештавала у оквиру термина „Избори“ у информативној 
емисији Дневник ТВ Врања 1, 2 и 3, а преузимала је и Дневник 2 РТС 1. Такође, о 
изборима и делатностима носилаца листа извештавано је у оквиру емисија 
„Представљања“, као и у емисијама „Крајње искрено о...“, „Акција уместо приче – Млађан 
Динкић на југу Србије, „Поглед с Олимпа“, „Актуелно“ „Сурдуличка хроника“, „Хроника 
Владичиног Хана“.  
 

У емисији Дневник 2 и 3  ТВ Врања носиоци листа били су подједнако заступљени. Што 
се кампања приближавала крају, у блоку „Избори“ регионалног дневника на прво место 
долазила је листа СПС-ПУПС-ЈС, али су јој противтежа били извештаји из блока „Избори“ 
Дневника РТС 1, тако да се може рећи да је извештавање било избалансирано. 
 

На ТВ Врање се догодио инцидентан случај у вези са директорком Оливером Ђорђевић, 
функционерком ДСС-а и кандидатом ДСС-а за посланика. Мирослав Нешић, функционер 
ДС-а 24. априла је на ТВ Врању упутио примедбу да по закону директор регионалне ТВ 
Врање не може да обавља ову функцију док су избори, због сукоба интереса. (Представку 
у вези са овим случајем је примила и РРА). Истог дана прочитано је и реаговање 
директорке Ђорђевић, у којем се каже да је то „притисак на уређивачку политику и 
покушај дисквалификације мене као кандидата за посланика ДСС-а“. Овај случај је био 
актуелан до завршетка предизборне кампање. 
 

У Дневнику 2 ТВ Врање 30. априла у „хеду“ је спроведена нерепрезентативна анкета 
пролазника о споразуму о стабилизацији и придруживању без наручиоца – прекршај 
Упутства 1.5 и 1.6. . 
 

Плаћених термина није било, чиме је ова телевизија поштовала своју законску обавезу 
као гласило у статусу јавног информативног сервиса.  
  

Први дан предизборне тишине није поштован:  
 

Министар просвете др Зоран Лончар (ДСС) 9. маја након обиласка нове средње 
медицинско- хемијско-технолошке школе у Врању, дао је тонску изјаву: „Образовање мора 
да буде приоритет сваке наредне Владе републике Србије, што подразумева много веће 
инвестиције него што је то Влада предузимала ове године... три пута више је Влада 
ове године дала за изградњу жичара, него школских објеката... и зато заиста мислим, 
ако треба да идемо европским путем, уверен сам да ће Србија након ових избора 
наставити свој европски започети пут са Косовом и Метохијом као саставним делом... 
онда тај пут морамо да градимо по европским стандардима и принципима... уверења 
сам да никада више неће седети у Влади министри којима су жичаре важније него школе 
и образовање наше деце, које чини будућност наше државе.“ 
 
 

Напомена: Једино је 11. маја блок Представљања на крају одјављен као што је 
најављен – са насловом Избори 2008. 
 

 
■  ■  ■ 

 
 



 

[39] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 
 

 ТВ Ју Еко 
 

Уочено је да овај приватни емитер својом уређивачком политиком отворено подржава 
Демократску странку и Савез војвођанских Мађара, а то су странке које чине локалну власт 
у Суботици. 
 

Коалиције окупљене око ове две странке на републичком, покрајинском и локалном 
нивоу, добиле су далеко више времена испред осталих политичких актера. 
 

У централној информативној емисији на српском језику „Инфо блок“, листа око ДС-а 
имала је у посматраном периоду 12 прилога, Мађарска коалиција 7, Коалиција „За 
Војводину-Суботицу“ (ЛСВ и ЛДП) 6, Српска листа (СРС, ДСС-НС, СПС) 3, Буњевачка 
странка 2 и по један прилог „Друштво Русина“, коалиција ГГ „Да Суботици сване“ и 
коалиција ДСС-НС. 
 

Прилози су монтирани у неколико наврата тако да су више били су у функцији кампање 
једне листе. Пример пристрасне монтаже могао се видети у прилогу у „Инфо блоку“ од 3. 
маја: поводом информације о нападу на активисте покрета „Европа нема алтернативу“, 
новинар телевизије без полицијског саоопштења констатује да су то учиниле присталице 
ДСС-а и тонски пушта једног од нападнутих младића. Након тога у прилогу следи врло 
кратак деманти ДСС-а, а потом дуги цитати изјава и осуда напада из ДС и ЛСВ. 
 

Са првомајског уранка на Палићу преношен и репризиран концерт Звонка Богдана), који 
је је певао на бини облепљеној плакатима „Европске листе за Суботицу“, што је прекршај 
Упутства 1. 10 (индиректна кампања) – 3 прекршаја. 
 

Упутство 1. 4. (није дозвољена битна промена основног програмског концепта за 
стварање додатног програмског простора за плаћене промоције) прекршено 8. маја. 
Комплетан програм  тога дана од 16 часова до поноћи састојао се од изборних блокова и 
плаћених термина . 
 

Одељак 4, препорука Савета РРА да у периоду од 18-22 сата емитер не би требало да 
прикаже више од 30 минута плаћених термина – 13 пута. Најдрастичнији пример је 
последњи дан кампање 8. мај када је 8 плаћених термина трајало 03:57'46''.   
 

Други прекршаји нису забележени. Блок политичких реклама био је и тоном и сликом 
јасно одвојен од остатка програма, плаћени термини били су јасно означени.  
 

Емитер је поштовао предизборну тишину. 
 
 
 
 
 

■  ■  ■ 
 
 
 
 
 
 
 



[40] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 

 Регионална ТВ 
 
 Мониторинг је и у овом случају урађен на централној информативној емисији – 
Дневник у 19:00 сати, али и на Дневнику у 22:30, који је практично реприза првог, као и на 
другим информативним емисијама у оквиру предизборног програма.  
 
 Регионална телевизија Нови Пазар је као ни једна друга телевизија, која је била 
објекат надзора, претворена у предизборни инструмент једне партије и то „Бошњачке 
листе за европски Санџак – Сулејман Угљанин“. На предизборни програм је утрошено 
29:43'19'', више него на било којој другој телевизији. Само у једном дану, 08.05., 
„Бошњачка листа имала је 06:45'15'' предизборног програма, од чега око пола сата 
предизборног програма „Јединствене српске листе“, а остали садржаји у прилог 
„Бошњачке листе за европски Санџак“. На овој телевизији је емитовано о „Бошњачкој 
листи...“ десет пута више садржаја него о свим остлим листама заједно. 
 

 
 
  
 Програм ове телевизије специфичан је и по обиљу негативних садржаја у односу на 
конкурентске листе.  
  

У програму предизборног маркетинга ова телевизија је спроводила грубу манипулацију 
у циљу дискредитација листа које конкуришу „Бошњачкој листи за европски Санџак“. 
 

Спот „За европску Србију“  – слика прва: фотографија Вука Драшковића, новијег 
датума, са уздигнута три прста, а испод лого коалиције „За европску србију“ уз 
број 1, са потписом – Тадић+Драшковић+Љајић. Гласајући за број један, гласате 
за...; слика друга: и даље остаје потпис, а следи снимак, и тонски (умонтиран, 
необележен као архивски) говора Вука Драшковића на скупу у Рашкој из 1990. године 
(„...Ко подигне заставу која није српска...“); слика трећа: новији снимак Тадића и 
Љајића са неког скупа, и опет, онај с почетка, фотос Драшковића, да би се 
завршило са снимком Тадића,  који аплаудира, и на крају још једном Драшковић с 
почетка, уз потпис – Коалиција-Тадић+Драшковић+Љајић 1.  

 
 
Говор Вука Драшковића није означен као архивски материјал и недвосмислено је реч о 

малициозној монтажи. Није означено чији је спот тј. ко је платио његово емитовање. Спот 
је емитован у више наврата 28.04., 30.04., 02.05., 05.05. Повређен је Кодекс емитера 2.2. 
(Објективност), 2.3. (Непристрасност), 2.5.(Тачност), а разумно је претпоставити да је 
повређен и 1.4. (Забрана партијске припадности). 

 
 



 

[41] 

 

 
                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
Спот Санџачка демократска партија почиње са – овај видео-материјал није 
препоручљив за млађе од 18 година.  Скуп у Тутину, Р. Љајић: „Ја вас молим такође, 
немојте нападати никог другог осим СДА у овој кампањи“, следи  умонтиран снимак  
10.09.2006., вест – „На бирачком мјесту убијен одборнички кандидат СДА Санџака 
Руждија Дуровић,“ слика мјеста убиства + снимак сахране + за убиство осуђени 
припадници обезбеђења председника СДП, Расима Љајића“ + бомба на кућу активисте 
СДА Махмута Хајровића, 14.11.2006., умонтиран снимак + „за убиство и покушај 
убиства осуђени припадници обезбеђења председника СДП Расима Љајића“ +члан СДА 
Санџака Хасан Дупљак поливен бензином и запаљен, умонтиран снимак. 

 
 Регионална ТВ се уплиће у спор између ТВ Тутин и СДП у вези са незадовољством СДП 
начином како је на ТВ Тутин приказан њихов скуп. Приказује се реакција ТВ Тутин, која је 
сама по себи некоректна и ствара утисак да на скупу СДП-а доминирају присталице 
„Бошњачке листе за европски Санџак“ (30.04.).  
 
 „Интервју“ са Бајрамом Омерагићем, представником „Бошњачке листе...“ и 
председником владиног савета за равномеран економски развој (04.05.), необележен 
предизборни програм, (кајрони БЛ), садржај интервјуа великим делом негативна кампања 
у  односу на остале странке – СДП, ЛДП, ДС, Г17плус. Прекршај Кодекса 1.4. (Забрана 
партијске припадности) и Упутства (Индиректна политичка пропаганда)  
 

Разговор са Есадом Џуџевићем, оснивачем и директором Центра за бошњачке студије, 
председник ИО Бошњачког националног вијећа, поводом дана Бошњачке заставе 
(реприза). Прекршај Кодекса 1.4. (Забрана партијске припадности) и Упутства  
(Индиректна политичка пропаганда) 
 

Предизборни програм, Лига за Сјеницу – др Есад Зорнић и Г17плус (06.05.), као и 
Санџачка демократска унија - Европска унија-Зехнија Булић (07.05.), није дошло до 
представљања: новинар ТВ Регионална у o6a случајa је саопштио како је уредно упућен 
позив носиоцима ове листе, и у више наврата уговарано њихово представљање, али они се 
нису одазвали позиву. 
 

 
 

У емисије политичког маркетинга (апсолутна доминација „Бошњачке Листе за 
европски Санџак – др Сулејман Угљанин“).  Емитер се апсолутно није обазирао на законску 
обавезу о ограничењу пропагандног програма у сату - 02.05. само једна емисија 
политичког маркетинга  трајала је 24'54''. Само у једном сату 05.05. (од 18:00 до 19:00), 
било је укупно 36'49'' различитих пропагандних садржаја. 
 

 Изнајмљени термини формално нису емитовани. 
 

 Програм ТВ Регионална представља у целини фундаментално кршење предизборне 
радиодифузне регулативе.  



[42] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 

 ТВ Чачак 
 

У оквиру централне информативне емисије „Гласника“ у 20 часова извештаји су били 
неутрални. Емитоване су агенцијске вести ван којих није било других коментара и ставова. 

 
Током посматраног периода није забележено фаворизовање нити дискриминација ни 

једног од учесника у изборној кампањи. 
 
Прекршај Упутства 1. 2 примећен је једном (30.04.2008.) - емисија „Округли сто“ није 

имала одјавну шпицу.  
 

ТВ Чачак се оглушио о законску забрану емитовања плаћених термина (Упутство 2. 3) и 
као гласило у статусу јавног сервиса емитовао је плаћену предизборну промоцију и то у 30 
наврата, која при томе 18 пута није била правилно обележена (без одјавне шпице).  
 
 
 

 
■  ■  ■ 

 
 
  



 

[43] 

 

                                                       Служба за надзор и анализу РРА – Извештај о надзору над радом емитера 

 
 

 ТВ Шабац 
 
 Емитер у статусу јавног сервиса емитовао је изнајмљене термине на шта нема право 
по Закону о радиодифузији. Термини су изнајмљени у осам наврата од 23. априла до 8. 
маја, у укупном трајању од преко шест сати.  
 

Током посматраног периода уочено је фаворизовање листе ЗЕС.  
 

Представници ове листе су добили више простора за представљање у политичким 
емисијама („Црно бела Србија“, „Шабачка хроника“, „Страначка хроника“). ТВ Шабац је 
директно преносио конвенцију ове листе која се одржала 28.04.2008. у Прњавору. Није 
забележено да је преношена конвенција неке друге листе.  
 

ТВ Шабац је 07.05.2008. преузео емисију „Увећање“ са канала Б92 Инфо у којој су 
гостовали Милош Милошевић, садашњи градоначелник и кандидат за градоначелника из 
ДС-а, Зоран Николић из ДСС-а и Слободан Николић из Народне сељачке странке. Реч је о 
прекршају Упутства 1.8 (преузимање предизборних програма од других емитера).  
 

Предизборни садржаји нису били означени у седам наврата (Упутство, 1.2.) 
 
 Политички маркетинг био је одвојен сликом и тоном од ЕПП блокова. 
 

Није регистрован прекршај предизборне тишине.  
 
 
 
 
 

 
■  ■  ■ 

 
 
 
  



[44] 

 

  ППРРИИЛЛООГГ      

  

  
  

  

ИИЗЗББООРРННЕЕ  ЛЛИИССТТЕЕ   ЗЗАА   ИИЗЗББООРРЕЕ   ЗЗАА   ННААРРООДДННЕЕ   ППООССЛЛААННИИККЕЕ   УУ   ННААРРООДДННУУ  ССККУУППШШТТИИННУУ  

РРЕЕППУУББЛЛИИККЕЕ   ССРРББИИЈЈЕЕ   1111..   ММААЈЈ  22000088 ..   ГГООДДИИННЕЕ  

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Извор: Републичка изборна комисија (http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/propisi_frames.htm) 

 

 

ИЗБОРНЕ ЛИСТЕ ЗА ИЗБОРЕ ЗА НАРОДНЕ ПОСЛАНИКЕ  
У НАРОДНУ СКУПШТИНУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ 

11. мај 2008. године 

  
Red. 
bрој 

Naziv liste 
Broj 

kandidata 

1. ЗА ЕВРОПСКУ СРБИЈУ - БОРИС ТАДИЋ 250 

2. ЛИБЕРАЛНО ДЕМОКРАТСКА ПАРТИЈА - ЧЕДОМИР ЈОВАНОВИЋ 250 

3. Демократска Странка Србије - Нова Србија - Војислав Коштуница 250 

4. СРПСКА РАДИКАЛНА СТРАНКА - Др ВОЈИСЛАВ ШЕШЕЉ 250 

5. 
Социјалистичка партија Србије (СПС), - Партија уједињних пензионера Србије (ПУПС) - 
Јединствена Србија (ЈС) 

250 

6. БОШЊАЧКА ЛИСТА ЗА ЕВРОПСКИ САНЏАК - ДР СУЛЕЈМАН УГЉАНИН 150 

7. МАЂАРСКА КОАЛИЦИЈА - ИШТВАН ПАСТОР 250 

8. Реформистичка странка - др Александар Вишњић 119 

9. ДА СЕ СЕЛО ПИТА - Народна сељчка странка - Маријан Ристичевић 63 

10. Покрет СНАГА СРБИЈЕ - Богољуб Карић 250 

11. ГРАЂАНСКА ИНИЦИЈАТИВА ГОРАНАЦА - ГИГ 25 

12. УЈЕДИЊЕНИ ВЛАСИ СРБИЈЕ - др Предраг Балашевић 171 

13. Војвођанска партија - мр Игор Курјачки 147 

14. РОМИ ЗА РОМА - МИЛОШ ПАУНКОВИЋ 72 

15. ЦРНОГОРСКА ПАРТИЈА - НЕНАД СТЕВОВИЋ 85 

16. УНИЈА РОМА СРБИЈЕ - ДР РАЈКО ЂУРИЋ 200 

17. КОАЛИЦИЈА АЛБАНАЦА ПРЕШЕВСКЕ ДОЛИНЕ 9 

18. САВЕЗ БАЧКИХ БУЊЕВАЦА - МИРКО БАЈИЋ 7 

19. Покрет Моја Србија - Бранислав Лечић 139 

20. Народни покрет за Србију - Милан Парошки  114 

21. ПАТРИОТСКА СТРАНКА ДИЈАСПОРЕ - ЗОРАН МИЛИНКОВИЋ 44 

22. РОМСКА ПАРТИЈА - СРЂАН ШАЈН 42 

  

 

 

http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/propisi_frames.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20ZES-BT.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20LDP.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20DSS-NS-VK.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20SRS-VS.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20SPS-PUPS-JS.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20SPS-PUPS-JS.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20BLESandzak.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20MK%20-%20IP.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20RS%20-%20dr%20AV.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20risticevic.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20PSS-BK.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Goranci.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Vlasi.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Kurjacki.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/20008%20Romska%20koalicija.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Crnogorci.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Unija%20Roma%20Srbije.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Albanci%20PD.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Savez%20Backih%20Bunjevaca.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Pokret%20moja%20Srbija.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Paroski.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Dijaspora.htm
http://www.rik.parlament.sr.gov.yu/cirilica/Liste/2008%20Romska%20partija.htm

